فرود برای نجات جان حادثه دیدگان

از ابتدای راه اندازی اورژانس هوایی در استان تا کنون یک صدو بیست و سه ماموریت برای نجات جان حادثه دیدگان و بیماران انجام شده است

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مصطفی فرامرزی مدیر اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اورژانس هوایی شهریور ماه سال گذشته در کردستان دایر شد و از آغاز فصل زمستان ۹۷ تا کنون ۶ پرواز و ماموریت موفقیت آمیز داشته است که برای نمونه، امروز نوزاد اهل سروآباد که کمتر از نیم ساعت از زمان به دنیا آمدنش می‌گذشت، با بالگرد اورژانس هوایی سنندج به بیمارستان بعثت انتقال یافت .

وی بیشترین زمان انتقال بیماران توسط اورژانس هوایی را یک ساعت عنوان کرد که مربوط به ماموریت رفت و برگشت به شهرستان بانه بودو کمترین آن سروآباد با ۱۶ دقیقه انجام شده است .

مدیر اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام ۱۲۳ ماموریت در طول این مدت گفت: بیشترین ماموریت این اورژانس مربوط به مرداد ماه و تصادفات جاده‌ای است که با موفقیت کامل انجام شده است .

 فرامرزی افزود: با پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در حال حاضر ۸ پد بالگرد در بیمارستان‌های استان کردستان وجود دارد که تا پایان سال به ۱۰ پد خواهد رسید.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.