در ۹ ماهه امسال؛

انجام ۶۴ ماموریت امداد هوایی در کردستان

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از اول امسال تا پایان آذر (۹ ماه) ۶۴ مورد ماموریت امداد هوایی در مناطق مختلف این استان انجام داشته ایم.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مصطفی فرامرزی گفت: در مجموع از زمان راه اندازی اورژانس هوایی در استان (مرداد ۹۶) تعداد ۱۲۷ ماموریت در استان انجام شده که حدود نیمی از آن‌ها امسال بوده است.

وی افزود: در این ماموریت‌ها که در زمینه انتقال بیماران بدحال، مادران باردار و یا مصدومان حوادث به مراکز درمانی بوده تکنسین‌ها با استفاده از بالگرد در سریعترین زمان ممکن بر بالین بیماران حاضر شده اند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: استفاده از بالگرد بیشتر برای انتقال بیماران از نقاط صعب العبور به مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در حوادث بویژه جاده‌ای و همچنین برخی بیماری‌ها از جمله سکته‌های قلبی و مغزی زمان طلایی برای انتقال بیمار وجود دارد و استفاده از بالگرد به دلیل انتقال سریعتر از میزان آسیب‌های وارده تا حدود زیادی می‌کاهد.

فرامرزی همچنین با اشاره به اینکه در ۹ ماه منتهی به آذر امسال ۲۸۰ مورد ماموریت نیز با استفاده از موتورلانس‌های این مرکز در استان انجام شده است، گفت: در مجموع در این مدت ۳۱ هزار و ۵۹۸ ماموریت توسط اورژانس و فوریت‌های پزشکی انجام شده است.

اورژانس هوایی فوریت‌های پزشکی کردستان به عنوان سی و سومین اورژانس هوایی کشور از مرداد ماه قبل راه اندازی شده و بالگرد این مرکز که از نوع 'LOT' تک موتوره بوده به مجهزترین تجهیزات پزشکی روز دنیا تجهیز شده است.

انتهای پیام/م

انجام ۳۱ هزار و ۵۹۸ ماموریت توسط اورژانس و فوریت‌های پزشکی کردستان

برچسب ها: حوادث ، بیماران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.