جلیقه آمازون ربات‌ ها را از شما دور نگه می‌دارد

شرکت آمریکایی آمازون به تازگی جلیقه‌ای را تولید کرده که با ارسال امواجی به سمت ربات‌ها آن‌ها را از انسان‌ها دور می‌کند.

جلیقه آمازون ربات‌ها را از شما دور نگه می‌دارد ////////////به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق گزارشات رسیده از درون شرکت آمازون، این شرکت به تازگی جلیقه‌ای الکتریکی را تولید کرده که قرار است برای بهبود ایمنی کارمندان و کارگران کارخانه‌های صنعتی که ربات‌ها در آن حضور دارند، بکارگیری شود.

ربات‌های فعال در اماکن صنعتی با دریافت امواج ارسالی از این جلیقه‌ها متوجه حضور انسان‌ها در آن مکان شده و از نزدیک شدن به آن‌ها پرهیز می‌کنند تا از هرگونه برخورد جلوگیری شود. شرکت آمازون درباره‌ این جلیقه گفت: «جلیقه‌ الکتریکی به سنسورهایی مجهز است که ضمن برقراری ارتباط با ربات‌های فعال در آن مکان مشخص، از هرگونه حادثه‌ای در اثر نردیک شدن ربات‌ها به کارگران و کارمندان جلوگیری می‌کند.»

البته برخی شرکت‌های فناوری با انتقاد از این جلیقه، مجهز شدن ربات‌ها به هوش مصنوعی را ضامن ایمنی کاربران و کارگران فعال در یک مکان صنعتی دانستند و پیشرفت علم را در جلوگیری از برخوردهای انسان‌ها و ربات‌ها بسیار موثر بیان کردند اما آمازون با رد اینگونه ادعاها گفت: «هرچند هوش مصنوعی به طرز قابل توجهی پیشرفته کرده و انجام بسیاری از کارها را که تا چندین سال پیش انسان حتی توانایی فکر کردن به آن را نیز نداشت، راحت ساخته‌ ولی هنوز هم تهدید کلی از جانب ربات‌ها برطرف نشده و شاید حتی فرآیند هوشمندسازی ربات‌ها در آینده خود به بزرگترین تهدید تبدیل شود.

جلیقه آمازون ربات‌ها را از شما دور نگه می‌دارد ////////////

تعداد زیادی از کارشناسان ایمنی کار نیز با تایید اهداف شرکت آمازون در تولید جلیقه الکتریکی گفتند: «مسئله ایمنی و جلوگیری از هرگونه حادثه‌ای در اماکن صنعتی همواره در اولویت اول قرار دارد. امروزه با توجه به گسترش حوزه فعالیت ربات‌ها، کارگران ناگزیر در طول زمان فعالیت خود ارتباط نزدیکی با این دستگاه‌ها دارند، لذا همین موضوع احتمال بروز خطر را بالا می‌برد و دستگاه‌ها و وسایلی که بتوانند خطر را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و از بروز آن جلوگیری کنند، می‌توانند نقش بسیار مفیدی را ایفا کنند.

آمارها و بررسی‌های اولیه نیز از کارگرانی که اقدام به پوشیدن این جلیقه‌ها کردند نشان داد، این گجت پوشیدنی می‌تواند وسیله‌ای بسیار ایمن و کمک کننده در حفظ سلامت اپراتورهای ربات‌های صنعتی و سایر کارگران فعان در محیط کارخانه‌ها باشد.


بیشتر بخوانید: آمازون اکو اتو، دستگاهی که همیشه در خودرو به آن نیاز دارید


انتهای پیام/

لباسی که با پوشیدن آن ربات‌ها از شما دور می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار