مایکروسافت گوی سبقت در جذب بازارهای جهانی را از اپل ربود

تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد کمپانی مایکروسافت از لحاظ در‌آمدزایی و فروش از اپل پیشی گرفته است.

مایکروسافت گوی سبقت در در جذب بازارهای جهانی از اپل ربودبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مایکروسافت برای اولین بار در هشت سال گذشته اپل را از لحاظ ارزش فروش در بازار پشت سر گذاشته است. تازه‌ترین آمار منتشر شده از فروش بیش از 812.93 میلیون دلاری مایکروسافت در بازارهای جهانی خبر داد و این درحالی است که میزان فروش اپل در همین مدت 812.60 میلیون دلار بوده است.

این رکوردزنی در بازارهای جهانی، مایکروسافت را بالاتر از اپل در مقام اول ارزشمندترین شرکت فناوری جهان قرار داده است. البته رقابت این دو غول فناوری آن‌چنان نزدیک است که نمی‌توان با قاطعیت پیش‌بینی برای آینده مطرح کرد. اپل اولین بار در سال 2010 میلادی گوی سبقت در فروش را از مایکروسافت ربود و از آن سال تا کنون رشد فوق‌العاده‌ای را در جذب مشتریان محصولاتش در سراسر جهان تجربه کرده است.

ارزیابی‌ها در اوایل سال جاری نشان می‌دهد فروش محصولات اپل در سراسر جهان حدود 60 درصد از درآمد کل این شرکت را تامین می‌کند که کاهش فروش محصولات این شرکت موجب بروز نگرانی در سهام‌داران و سرمایه‌گذارران اپل شده است. اپل هشدار داده است که ممکن است در طول تعطیلات سال جدید ارزش سهام این شرکت از پیش‌بینی‌های کارشناسان وال‌استیریت کمتر باشد. اپل خود به موضوع اذعان داشته است که فروش آیفون XS باعث کاهش شدید فروش آیفون X شده است.

بر خلاف اپل سهام مایکروسافت از اوایل سال جاری رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است و این موضوع باعث افزایش اعتماد به نفس کارمندان و مدیران این کمپانی شده است. البته بسیاری از کارمندان مایکروسافت سیاست‌های ساتیا نادلا مدیر‌عامل این شرکت را که از سال 2014 سکان هدایت مایکروسافت را برعهده گرفته است در این پیشرفت دارای تاثیر به سزایی می‌دانند.

مایکروسافت در مقایسه با سایر غول‌های تکنولوژی کسب و کار شگفت‌انگیزی دارد به گونه‌ای که ویندوز، ایکس‌باکس و Surface در مجموع تنها 36 درصد از درآمد کل این شرکت را تشکیل می‌دهند. مایکروسافت با وجود شکست‌های فراوانی که در زمینه فروش ویندوزفون خورده است ولی با انعطاف‌پذیری بالای این شرکت توانسته است خود را در میان برترین شرکت‌های تکنولوژی حفظ کند.

در حال حاضر مایکروسافت بر بروی پروژهایی مانند cross-platform, ابر مجازی و هوش مصنوعی متمرکز است و هدف از این پروژه‌ها را تامین امنیت محاسابات کوانتومی رایانه در آینده خوانده است. تلاش مایکروسافت در این حوزه باعث شده رقابت شدیدی بین گوگل، آمازون، فیس‌بوک و اپل به وجود بیاید.


بیشتر بخوانید: باگ‌های ویندوز ۱۰ را در صفحه مخصوص مایکروسافت گزارش کنید


انتهای پیام/

مایکروسافت از اپل پیشی گرفت

برچسب ها: خواندنی ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار