نماینده ولی فقیه در استان اردبیل؛

هویت دینی رکن اصلی آذری‌های جهان است

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل رکن اصلی آذری‌های جهان را هویت دینی و اسلامی معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در آیین بزرگداشت ۱۹ ژانویه؛ روز آذری‌های جهان در اردبیل افزود: هویت دینی و هویت اسلامی برای آذری‌های جهان رکن است و باید با نهایت دقت از آن مراقبت کنیم.
وی افزود: ایران اسلامی نقطه‏ی اتکاء برای تمام آذری‌های جهان است و باید وحدت معنوی، اعتقادی، فکری و همدلی را بین آن‌ها ایجاد کنیم.
امام جمعه اردبیل اظهار کرد: وطن تاریخی و وطن اصلی برای آذری‌های جهان ایران اسلامی است و این که تمام آذری‌ها با این وطن مرتبط باشند برای ما یک اصل است.
عاملی گفت: همه آذری‌ها دو وطن دارند یکی آنجا که متولد شده اند و دیگری ایران اسلامی است و ما به همه آن‌ها به عنوان یک هم وطن نگاه می‌کنیم.
وی به اتفاقات روز ۱۹ ژانویه اشاره و بیان کرد: در این روز آذری‌ها با اعتقادات دینی به آغوش وطن بازگشتند و به دنیا ثابت شد که هیچ قدرتی نمی‌تواند امام حسین (ع) و کربلا را از ما بگیرد.
نماینده، ولی فقیه در استان گفت: در روز آذری‌های مسلمان جهان وظیفه داریم این نسل با عظمت را به دنیا معرفی کنیم، زیرا که این نسل در کاروان علمی، تولید دانش جهانی، صلح جهانی، اصلاحات تربیتی و ... نقش اساسی دارد.
عاملی ارتباط دولت ایران با جمهموری آذربایجان را خیلی خوب معرفی کرد و گفت: هیچ کشوری مثل ایران به توسعه و پیشرفت کشور آذربایجان دلسوز نیست و امیدوارم ارتباط دو کشور بیش از پیش تقویت شود.
وی خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران به زبان آذری را بی نظیر توصیف کرد.
انتهای پیام/ح

بزرگداشت ۱۹ ژانویه؛ روز آذری‌های جهان در اردبیل

برچسب ها: وحدت ، دین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.