آمادگی میراث فرهنگی اردبیل برای برگزاری همایش صفویه شناسی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آمادگی این مجموعه به منظور برگزاری همایش مشترک صفویه شناسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح امروز در این خصوص تصریح کرد: این همایش می‌تواند در تبیین نقش صفویه در وحدت جغرافیایی ایران موثر باشد.

وی افزود: متاسفانه پژوهش در حوزه صفویه شناسی در اردبیل که خود پایتخت معنوی صفویه و محل زندگی و تعلیم شیخ صفی الدین اردبیلی است کافی نبوده و ما با ضعف مواجه هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: لازم است در حوزه صفویه شناسی و در حوزه تامین محتوا نسبت به تعریف همایش‌های مشترک با همکاری دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها اقدام کرد.

فلاحی ادامه داد: همچنین اداره کل آماده حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی با محور صفویه است و در صورت طرح پیشنهاد از سوی دانشگاه‌ها مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: تبیین جایگاه صفویه به ویژه برای نسل‌های آینده ضروری است و اداره کل به منظور آشنایی دانش آموزان در قالب زنگ گردشگری زمینه آشنایی دانش آموزان با خدمات صفویه را فراهم می‌سازد.


انتهای پیام/ح

تبیین جایگاه صفویه برای نسل‌های آینده ضروری است

برچسب ها: میراث فرهنگی ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.