من انقلابیم؛

علی قلهکی: با رویکرد جهادی می‌توانیم خلاءهای موجود در فضای‌مجازی مقابل ضدانقلاب را پر کنیم


علی قلهکی فعال فضای مجازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان به تشریح وضعیت فعلی نیروهای انقلابی در فضای مجازی پرداخت.


علی قلهکی: با رویکرد جهادی می‌توانیم خلاءهای موجود در فضای‌مجازی مقابل ضدانقلاب را پر کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، انقلاب شکوهمند اسلامی علی‌رغم تمامی دشمنی‌ها و عنادورزی‌های مستکبران جهان، با طی نمودن پله‌های پیشرفت در آستانه‌ی چهل سالگی خود به سر می‌برد؛ مسیر پر فراز و نشیبی که دائم  در معرض حملات همه جانبه دشمنان بوده است؛ برای ذکر چند نمونه از آن می‌توان به اقدام ضدانقلاب در قضیه‌ی کودتای نوژه که برای ساقط کردن انقلاب اسلامی کلید زده شد و هجوم رژیم بعث به کشورمان گرفته تا اقدامات تروریستی گروهک منافقین و فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ و ترور دانشمندان هسته‌ای در همین سالیان اخیر اشاره کرد.

اما در این میان این نظام جمهوری اسلامی بود که با مهر بطلان کوبیدن بر تمامی اهداف شوم ضدانقلاب و دشمنان، در مسیر پیشرفت گام برداشت؛ پیشرفت‌‌هایی در حوزه‌های مختلف که بر هیچ کس و حتی دشمنان ما پوشیده نیست. همانگونه که بارها و بارها اذعان دشمنان و رسانه‌های غربی به پیشرفت‌های کشورمان در حوزه‌های دفاعی و موشکی و هسته‌ای و علمی و نانوتکنولوژی و ... را دیده‌ایم.

به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا به تناسب مأموریت خود در حوزه‌ی فضای مجازی و اینترنتی با برخی از افراد و چهره‌های مطرح انقلابی کشورمان در دنیای مجازی به گفتگو بنشیند؛ در همین راستا به سراغ علی قلهکی فعال توئیتری و مجازی انقلابی کشورمان رفتیم.

علی قلهکی: با رویکرد جهادی می‌توانیم خلاءهای موجود در فضای‌مجازی مقابل ضدانقلاب را پر کنیم

در ادامه متن این گفتگو را می‌خوانید.

همانطور که میدانیم انقلاب شکوهمند اسلامی در آستانه چهل سالگی خود قرار دارد، نظرتان را راجع به وضعیت فعلی نیروهای انقلابی حاضر در فضای مجازی چیست؟

۴۰ سال از انقلاب گذشته و تقریبا به مرحله‌ی ثبات این حرکت عظیم رسیدیم، ولی آن طور که شایسته این ۴۰ ساله بوده نتوانستیم در شبکه های اجتماعی الگوهای مناسب با جامعه تربیت کنیم، رهبری هم گله‌ی کوچکی را در سال ۹۵ و در دیدار با بزرگان جبهه فرموده بودند، البته حرکت های موثری هم شکل گرفته ولی هنوز با مدینه‌ی فاضله‌ی مجازی در این حوزه فاصله داریم.

شرایط فعالیت در توئیتر برای افراد انقلابی سخت است؟

شرایط فعالیت در توییتر مثل بیشتر فضاهای شاخص و پرمخاطب شبکه‌های اجتماعی هنوز سخت است. ببینید فن آوری و پیچ این شبکه‌ها هنوز و بعد از ۴۰ سال از انقلاب، دست ما نیست پس طبیعتا هر موقع بخواهند می توانند ما را محدود کنند. همین چند هفته پیش بود که تعداد زیادی از اکانت‌های شاخص انقلابی در توییتر بسته شد؛ یا مثلا در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ بسیاری از پیج های بزرگ اینستاگرامی انقلابی بسته شد. اکوسیستم توییتر علی رغم زحماتی که کشیده شده هنوز هم دست ما نیست و طبیعی است که در این حوزه مشکل داریم و شبکه‌ی ما از شبکه‌ی رقیب کوچک‌تر است. نکته بعدی دامنه‌ی نشر(کانال های تلگرامی) است که باز هم ضعیف‌تر از جریان رقیب هستیم.

برخی سیاسیون برای جذب فالوور بیشتر در فضای مجازی گاها از برخی اصول و ارزش‌ها عدول می‌کنند، به نظرتان این شیوه درست است؟

دوپینگ در همه جا‌ مذموم است. این شبکه شگرد اصلاح طلبان در سال های دهه ۷۰ بود ولی متاسفانه همه‌گیر شده و به برخی از سیاستمداران انقلابی نیز رسوخ پیدا کرده است.

به نظرتان بهترین‌ روش مقابله با عناصر ضدانقلاب در فضای مجازی چیست؟

در اصول عملیات رسانه‌ای تکنیکی است که مخاطب را از شبهات ذهنی می رهاند، به قول رهبر انقلاب دشمن بر روی زخم و نقطه ضعف تمرکز میکند، اگر ضعف اطلاع رسانی را با شبهه زدایی به موقع پر کنیم، دشمن عقب می نشیند.

شما به تازگی از سوی سازمان فضای مجازی بسیج به عنوان چهره برتر فعال توئیتری انقلابی انتخاب شدید؛ به عنوان یک فعال برتر توئیتری بزرگترین خلاء بین نیروهای انقلابی حاضر در توئیتر را چه می‌دانید؟

فقط؛ هم افزایی واقعی!

پیشنهادتان به جوان‌های انقلابی که تازه میخواهند وارد فضای مجازی بشوند چیست؟

فقط و فقط سواد رسانه‌ای، حافظه‌ی تاریخی و میزان مطالعه‌ی خود را افزایش دهند، اگر این مهم رخ ندهد، دوام نمی‌آورند.

طی سالیان اخیر، دشمنان نظام تا جایی که توانسته‌اند به مقابله با نظام پرداخته‌اند؛ از تحریف شخصیت امام(ره) گرفته تا عوض کردن جای شهید و جلاد در قضایای سال۶۷؛ در این بین نسل جوان ممکن است دچار گمراهی شود؛ بنظرتان بهترین راه مقابله با دشمنان اینچنینی چیست؟

در اختیار قرار دادن ابزار حضور موثر در شبکه‌های اجتماعی برای پاسخگویی به این شبهات به جوانان. اگر این مهم اتفاق بیفتد به صورت مردم نهاد می توانیم جلوی دشمن را بگیرم و آفندی عمل کنیم.

چه شد که انقلابی‌گری را در زندگی حقیقی و مجازی خود انتخاب کردید؟

البته این سوال را باید ناظران بی‌طرف بگویند ولی همیشه سعی کردم با حجت شرعی در مسیر پای بگذارم.

بزرگترین نقطه قوت حال حاضر نیروهای انقلابی در فضای سایبری را چه می‌دانید؟

سرلوحه قرار دادن توصیه‌ی رهبری در مواجهه‌ "آتش به اختیاری در امور مختلف". 

آینده تقابل نیروهای انقلاب یا دشمنان نظام در فضای مجازی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

با دولت فعلی به نظرم دست پایین را در زیرساخت های شبکه اجتماعی در اختیار داریم  ولی با رویکرد جهادی می توانیم خلاء هایی را که در مقابل ضد انقلاب داریم، پر کنیم و پیش رویم. ما در سازمان فضای مجازی بسیج به دنبال شبکه کردن نیروهای بزرگترین NGO جهان هستیم تا مطالبه مهم رهبری مرتفع شود.

گزارش از امیرحسین جلیلوند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
نیروی فعال وانقلابی خداپشت وپناهت
Iran (Islamic Republic of)
یزدی زاده
۱۱:۲۴ ۱۷ دی ۱۳۹۷
خدا به شما زندگی معنوی شیرین ،پر از برکت و عاقبت خیر عطا فرماید