انتقاد پاپ از شکل امروزی برده‌داری

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌ها، با حضور در میدان سنت پیترز باسیلیکا در شهر واتیکان همزمان با آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی همگان را در سال جدید به مهربانی دعوت و از برده‌داری به شدت انتقاد کرد.

انتقاد پاپ از شکل امروزی برده‌داریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌ها، همگان را در سال جدید به مهربانی دعوت و از برده‌داری به شدت انتقاد کرد.

پاپ فرانسیس همزمان با آغاز سال نو میلادی در میدان سنت پیترز باسیلیکا در شهر واتیکان حاضر شد و برای هوادارانش سخنرانی کرد.

وی گفت: «ما باید تامل کنیم و با درد و توبه فکر کنیم، زیرا همین امسال که به پایانش رسیده ایم، شمار بسیار زیادی از زنان و مردان در شرایط برده‌داری و وضعیتی زندگی می‌کنند که اصلا متناسب شان انسانی نیست. حتی در شهر ما برادران و خواهرانی هستند که بنابه علل مختلف در چنین وضعی زندگی می‌کنند. من به صورت خاص به کسانی فکر می‌کنم که بی خانمان هستند.»

وی افزود: «تعداد آن‌ها در اینجا بیش از ده هزار نفر است. وضعیت آن‌ها در فصل زمستان به صورت خاصی دشوار است. همه آن‌ها پسران و دختران خداوند هستند، اما شکل‌های مختلفی از برده‌داری که گاهی بسیار پیچیده است آن‌ها را در وضعی قرار داده است که از نظر کرامت انسانی در شرایط بسیار بدی قرار دارند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شکوری اسنقی مهربان
۰۹:۵۶ ۱۱ دی ۱۳۹۷
سال نو رابه تمام پیروان حقیقی حضرت عیسی مسیح(ع)درکره ی خاکی وبویژه هموطنان گرامی درایران اسلامی وتمام ملت صلح دوست تبریک وتهنیت عرض نموده ودنیای توام باآرامش وصلح ودوستی ومعرفت کافی وعافیت ازدرگاه رب العالمین ازصمیم قلب مسئلت می نمایم.
آخرین اخبار