استعفای اسقف شهر لس آنجلس آمریکا درپی اتهام آزار جنسی

رهبر کاتولیک های جهان استعفای اسقف کمکی شهر لس آنجلس آمریکا را که به آزار و اذیت جنسی کودکان مظنون است، پذیرفت.

استعفای اسقف شهر لس آنجلس آمریکا درپی اتهام آزار جنسیبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، واتیکان روز چهارشنبه بر اساس بیانیه هایی که منتشر شده بود، اعلام کرد پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان استعفای الکساندر سالازار، اسقف کمکی شهر لس آنجلس آمریکا را که به آزار و اذیت جنسی کودکان مظنون است، پذیرفت.

اسقف اعظم لس آنجلس بعد از تحقیقاتی که در ایالت کالیفرنیای آمریکا به عمل آمده است، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این ادعاها "معتبر" دانسته شده است. وی در سال 2005، یک سال بعد از نسبت دادن رفتارهای نامناسب با کودکان، اطلاعاتی در این خصوص دریافت کرده بود که به سال های دهه 1990 که وی کشیش ساده ای در شهرستان بود، مربوط می شد.

تحقیقات دادگاه مدنی در سال 2002 به محاکمه ای منتهی نشده بود، اما اسقف لس آنجلس تصمیم گرفته بود در این مورد از واتیکان تبعیت کند.

جمعیت موسوم به نظریه ایمان که مسئول رسیدگی به چنین پرونده هایی در واتیکان است، درباره اسقف سالازار "تدابیری احتیاطی" اتخاذ کرده بود اما سالازار به نوبه خود همه اتهامات مربوط به بد رفتاری ها را رد می کرد.

خوزه گومز، اسقف لس آنجلس در بیانیه خود اعلام کرد اجازه یافته است این مورد را به یک کمیسیون تحقیق مستقلی که حوزه اسقفی تشکیل داده بود، محول کند و این کمیسیون سرانجام اعلام کرد ادعاها در این خصوص "معتبر" است.

وی افزود "این تصمیم ها به علت نگرانی عمیق برای بهبود و آشتی قربانیان آزار و اذیت های جنسی و حسن اجرای ماموریت کلیسا اتخاذ شده اند". اسقف خوزه گومز خاطرنشان کرد "بیایید از طریق دعاها و اعمال خود با قربانیان آزار و اذیت های جنسی همدلی کنیم".

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، آزار جنسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار