معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه ؛

اشتراک گذاری تجربیات موفق به ایجاد اشتغال پایدار در مشاغل خانگی کمک می‌کند

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت : پرداخت تسهیلات زمانی موفق آمیز خواهد بود که منجر به پرورش افراد توانمند در مشاغل مختلف شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هدایت حاتمی معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در نشست کارگروه اشتغال استان گفت : پرداخت تسهیلات زمانی موفق آمیز خواهد بود که منجر به پرورش افراد توانمند در مشاغل مختلف شود.

وی گفت : یکی از مزیت‌های طرح مشاغل خانگی این است که ابتدا فرد آموزش می‌بیند؛ صاحب توانمندی می‌شود و سپس در ادامه با تایید پشتیبان، جهاد دانشگاهی و دستگاه مربوطه، برای دریافت وام اشتغال به بانک معرفی می‌شود.

حاتمی افزود : خوشبختانه بخشی از افراد آموزش‌های لازم را گذرانده اند و با حمایت‌های پشتیبان به سطحی از توانمندی رسیده اند و حتی برخی برای کالای تولیدی خود برندسازی را انجام داده اند. می‌توان با بهره گیری از این توانمندی‌های این افراد برخی از خوشه‌های تولیدی را فعال کرد.

وی افزود : نهاد سازی و شبکه سازی در حوزه‌ی مشاغل خانگی بسیار مهم است و به پایدار بودن آن‌ها کمک می‌کند.

حاتمی گفت : به اشتراک گذاری تجربیات موفق یک اقدام اثرگذار در حوزه اشتغال پایدار است. بستری فراهم کنید تا افرادی که در حوزه‌های مختلفی مانند گلیم بافی، پرورش زنبور عسل، گیوه بافی و ... یک تجربه موفق داشته اند، این تجربه را در قالب نشست ها، همایش‌ها و جشنواره‌ها و یا از طریق شبکه‌های اجتماعی در اختیار دیگران بگذارند تا آن‌ها نیز از آن بهره‌مند شوند.

وی گفت : ۳۱ پشتیبان مشاغل خانگی در سطح استان مشغول فعالیت هستند که اگر این افراد به شکل مناسبی مورد حمایت قرار گیرند؛ می‌توان شاهد رقم خوردن اتفاقات دلگرم کننده‌ای در حوزه اشتغال استان باشیم. پشتیبان‌های مشاغل را با تجربیات موفق این حوزه در خارج از کشور یا داخل کشور و شهرستان‌هایی همچون قمسر کاشان آشنا کنید.

حاتمی افزود : باید به دنبال شناسایی مزیت‌های تازه و توسعه رشته‌های موجود باشیم و پشتیبان‌های جدیدی برای آن‌ها پیدا کنیم.

وی افزود : برخورداربودن کالای تولید شده از نشان استاندارد، شانس آن‌ها را برای برند شدن و فروش، افزایش می‌دهد.

حاتمی گفت : ویژگی‌هایی مانند ارگانیک بودن محصولات، به فروش بهتر و بازاریابی آسان‌تر آن‌ها کمک می‌کند، زیرا موضوع سلامت برای جامعه مهم است .

 

 

انتهای پیام/د

نهاد سازی و شبکه سازی در حوزه‌ی مشاغل خانگی بسیار مهم است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.