امیری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی ضایعه بزرگی برای ایران و جهان اسلام است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی ضایعه بزرگی برای ایران، جهان تشیع و جهان اسلام است.

رحلت آیت‌الله هاشمی شاهرودی ضایعه بزرگی برای ایران و جهان اسلام استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های سیاسی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه مراسم ترحیم آیت الله هاشمی شاهرودی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت آیت‌الله شاهرودی در قوه قضاییه اظهار داشت: من در آن مقطع معاون آیت‌الله هاشمی شاهرودی بودم و در شورای نگهبان هم خدمتشان بودم.

وی ادامه داد: آیت‌الله شاهرودی شخصیتی عالم عامل و با ذهنی جوال و وسیع در فقه اسلامی، سایر مذاهب و با اخلاق بسیار نیکو بود؛ این ویژگی‌ها او را شخصیتی دوست داشتنی فقیه و متخلق به اخلاق نبوی و رفتار علوی ساخته بود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه رفتار آیت‌الله هاشمی شاهرودی از هر جهت برایشان کلاس درس و کلاس اخلاق بوده است، گفت: حضور در کنارشان برای ما کلاس مدیریت اسلامی بود.

وی با اشاره به اینکه ایشان انسان خوش نفسی بود و مطلقا اهل ریا نبود، گفت: در سفر به مالزی و اندونزی با حضور در مجامع علمی با علمای بلاد اسلامی مناظره می‌کرد یا  در سفر به مراکش در مناظره با علما به حدی گرم و خوب بود که تا نماز صبح به طول انجامید.

امیری خاطرنشان کرد: رحلتشان ضایعه بزرگی برای ایران، جهان تشیع و جهان اسلام است چراکه  آیت‌الله هاشمی شاهرودی شخصیت جامعی بود که به جهان اسلام فکر می‌کرد و در سفرهای خارجی به شدت مورد علاقه علمای اهل سنت قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار