فرمانده مرزبانی کشور:

مبارزه با ورود مواد مخدر از مهمترین اولویت های مرزبانی است

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: کنترل مرزها و مبارزه با ورود مواد مخدر به کشور از مهمترین اولویت های مرزبانی در مرزهای مشترک ایران و افغانستان است.

مبارزه با ورود مواد مخدر از مهمترین اولویت های مرزبانی استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار قاسم رضایی عصر چهارشنبه طی سفر به شهرستان تایباد افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه بیش از ۴۲ تن انواع مواد مخدر در مرز‌های شرقی کشور کشف و ضبط شده است که بیش از ۹۵ درصد آن‌ها مواد مخدر صنعتی می‌باشد.

وی با بیان اینکه کشور افغانستان بزرگترین تولید کننده انواع مواد مخدر در جهان است اظهار داشت: طی هشت ماه امسال بیش از ۵۰۰ تن انواع مواد مخدر توسط نیرو‌های مسلح در کشور کشف و ضبط شده است.

وی به قاچاق کالا در مرز‌های کشور اشاره کرد و گفت: در کنار بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت خانواده‌های مرزنشین، مبارزه با قاچاق کالا و سوخت از دیگر رسالت‌های نیرو‌های مرزبانی می‌باشد بطوریکه کشفیات کالا و سوخت قاچاق از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه در مرز‌های کشور بیش از هفت برابر افزایش پیدا کرده است.

سردار رضایی افزود: با وجود گستردگی مرز‌های دریایی و خشکی ایران، امنیت خوبی در مرز‌ها برقرار شده و دشمن از این موضوع ناخشنود است.
وی اظهار داشت: این وضعیت وظیفه مرزداران را دوچندان می‌کند و می‌توان گفت: مرز افغانستان مهار و مرز‌های عراق به طور کامل کنترل شده، اما در برخی مرز‌ها هنوز مشکلاتی وجود دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطر نشان کرد: در برخی مرز‌ها تردد‌های غیر مجاز و تحرک‌های قاچاقیان مشهود است که در این زمینه با تعاملاتی که با نیرو‌های مرزبانی کشور‌های همسایه داشته ایم این اقدامات نامناسب به حداقل رسیده است.

سردار رضایی گفت: برای مقابله با تهدیدها، مراقبت از مرز، مقابله با قاچاق مواد مخدر و کالا و تردد‌های غیرمجاز و شرارت‌های مرزی برنامه‌هایی تدوین شده که نیازمند حمایت دولت و مجلس است.

وی به نقش مرزنشینان در تامین امنیت پایدار مرز‌ها اشاره کرد و افزود: مرزنشینان مرزبانان واقعی هستند که با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان پایبند به انقلاب، آرمان‌های امام راحل و شهدا هستند و اجازه نخواهند داد کوچکترین خدشه‌ای به اعتقادات این نظام مقدس وارد شود.

نشست مشترک با فرمانده نیروی زمینی ارتش در شرق کشور، دیدار با علمای شیعه و اهل سنت، شرکت در جلسه شورای اداری تایباد و نشست مشترک فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان از مهمترین برنامه‌های سفر ۲ روزه فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به شهرستان تایباد بود.

استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که ۹۰ کیلومتر آن در شهرستان تایباد است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/ز

مبارزه با ورود مواد مخدر از مهمترین اولویت های مرزبانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.