پرداخت ۳۰ میلیون ریال تسهیلات برای توانمندسازی زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست

مدیرکل بانوان استانداری کرمانشاه از پرداخت ۳۰ میلیون ریال تسهیلات برای توانمندسازی زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست خبرداد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سعیده فهیم مدیرکل بانوان استانداری کرمانشاه گفت : تاکنون ۶۰ نفر از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مناطق حاشیه‌نشین به وسیله یکی از کارآفرینان تحت آموزش برای کاشت، برداشت و بسته‌بندی زعفران قرار گرفته‌اند.

وی گفت : توانمندسازی زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست خانوار کرمانشاه یکی از مهمترین برنامه‌های اولویت‌دار در کمیته بانوان استانداری است.

وی خاطرنشان کرد: این تسهیلات براساس تفاهم نامه معاونت زنان دفتر رئیس‌جمهور و بانک مهر ایران پرداخت می‌شود که تاکنون به ۸۰۰ زن بی‌سرپرست و بدسرپرست استان کرمانشاه پرداخت شده است.

فهیم با بیان اینکه اکنون ارائه تسهیلات پنج میلیون تومانی طرح همیاران مهر نیز در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: طرح همیاران مهر به‌عنوان یک طرح خیرخواهانه با کمک دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌شود که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تسهیلات این طرح را پرداخت می‌کند.

مدیرکل بانوان استانداری کرمانشاه برگزاری دو دوره تاب‌آوری در مناطق حاشیه‌نشین تمامی شهرستان‌های استان، آموزش دو دوره بافت گلیم و گبه برای خانواده‌های زندانیان استان و فروش محصولات تولیدی آن‌ها توسط یکی از زنان کارآفرین و برگزاری همایش آیین نکوداشت مادران را از جمله دیگر اقدامات این اداره بیان کرد.

فهیم بیان کرد: برای نمایشگاه عرضه مستقیم کالا‌های خانگی پیگیری‌هایی انجام شده است و کانون‌های اجتماعی فرهنگی بانوان نمایشگاه‌هایی را برای عرضه مستقیم کالا‌های خانگی زنان برپا خواهند کرد.

وی انجام فعالیت برای نشاط اجتماعی بانوان، برگزاری کارگاه آموزشی بهداشتی و تغذیه برای زنان عشایر با همکاری علوم پزشکی و سازمان عشایر را از دیگر برنامه‌های در دستور کار دانست و افزود: پذیرش طرح اشتغالزایی در روستا برای ایجاد نشاط در بین بانوان در مناطق محروم و روستایی، برنامه‌ریزی در جهت برگزاری مسابقات ورزشی برای نشاط زنان عشایر از دیگر اقدامات دفتر بانوان استانداری کرمانشاه است.

مدیرکل بانوان استانداری کرمانشاه از تدوین سند ارتقا وضعیت زنان خانواده استان کرمانشاه در آینده نزدیک خبرداد و اظهار کرد: این سند با همکاری دانشگاه رازی در حال تدوین و در مراحل پایانی آماده‌سازی است و امیدواریم تا پایان آذرماه این سند تکمیل شود تا بتوانیم از دستاورد‌های این سند بهره بگیریم .

 

 

انتهای پیام/د

تاکنون ۶۰ نفر از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مناطق حاشیه‌نشین به وسیله یکی از کارآفرینان تحت آموزش قرار گرفته اند

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.