مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور؛

اجرای طرح "همکاری خانه و مدرسه" در ۱۵ استان کشور

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از اجرای طرح بین‌المللی "همکاری خانه و مدرسه" در ۱۵ استان کشور خبر داد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عارف وهاب‌زاده، مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر کشور در حاشیه افتتاح طرح "همکاری خانه و مدرسه" در ناحیه ۲ اهواز با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی والدین از خطرات و آسیب‌های موادمخدر، گفت: براساس مطالعات انجام شده، ۵۵ درصد از والدین تا 3 الی 5 سال از اعتیاد فرزند خود مطلع نمی‌شوند که این واقعیت زنگ خطری برای مسئولان مبارزه با مواد مخدر است.

وی افزود: طرح "همکاری خانه و مدرسه" از سال ۱۳۹۳ در راستای آگاه سازی والدین دانش‌آموزان در سطوح پایین اجرا می‌شود.

وهاب‌زاده با اشاره به پوشش ۱۵ استان کشور در این طرح بین‌المللی، بیان داشت: در هر استان 5 الی ۱۰ مدرسه تحت پوشش طرح "همکاری خانه و مدرسه" هستند و در قالب این برنامه مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی به دانش‌آموزان و والدین آن‌ها آموزش داده می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه به دنبال تعمیم این طرح در سایر نقاط کشور هستیم، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده و دریافت برخوردهای این طرح از استان‌های مجری، موفقیت‌آمیز بودن طرح "همکاری خانه و مدرسه" به اثبات رسیده است و ما تمام تلاش خود را برای گسترش این طرح به کار خواهیم بست.

وی مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح را آموزش مهارت فرزندپروی به والدین دانست و تصریح کرد: آموزش مهارت‌های حل مساله، کنترل خشم، مهارت‌های ارتباطی و تصمیم‌گیری از دیگر اهداف اجرای این طرح بین‌المللی در کشور است.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مصون‌سازی خانواده‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی، مهم‌ترین اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است.

طرح "همکاری خانه و مدرسه" (FAST) یکی ‌از ۱۰ طرح موفقی است که در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در برخی از کشورهای جهان اجرا و نتایج ثمربخشی هم در پی داشته است.

انتهای پیام/گ

طرح همکاری خانه و مدرسه در کشور اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.