پمپئو: هدف از وضع تحریم‎ها تغییر رفتار ایران است

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ضمن تکرار ادعا‌های بی‌اساس مقامات واشنگتن علیه کشورمان گفت هدف از وضع تحریم‌ها تغییر رفتار ایران است.

پمپئو: هدف از وضع تحریم‎ها تغییر رفتار ایران استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، بار دیگر ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس مقامات واشنگتن علیه کشورمان گفت هدف از وضع تحریم‌ها تغییر رفتار ایران است.

پمپئو طی یک گفتگوی تلفنی با کی.اف.دی.آی نیوز (یک شبکه رادیویی مستقر در شهر کانزاس) در پاسخ به سؤال مجری که پرسید در پی بازگشت تحریم‌های ضدایرانی آمریکا و صدور معافیت تحریمی به 8 خریدار نفتی ایران، او انتظار چه نتایجی را در کوتاه مدت و بلندمدت دارد، در ادعاهایی بی‌اساس گفت: هدف کاملا مشخص است؛ اینکه درباره حفاظت از آمریکایی ها در برابر تهدیدات جمهوری اسلامی ایران در سراسر آمریکا اطمینان حاصل کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای بی اساس خود افزود هدف از تحریم ها متقاعد کردن ایران به تغییر رفتار خود، توقف حملات موشکی علیه شهرهایی که آمریکایی ها در آنها حضور دارند! و توقف ساخت سامانه های تسلیحاتی است که آمریکا را تهدید می کند. پمپئو همچنین مدعی شد آمریکا همزمان با وضع تحریم ها از مردم ایران نیز محافظت می کند!

مجری برنامه در ادامه با اشاره به ماجرای قتل وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، گفت: پس از قتل خاشقجی مباحث زیادی درباره عربستان سعودی مطرح شده است. می دانم که برخی سناتورها از قبیل لیندسی گراهام با ارزیابی رئیس جمهور درباره این ماجرا مخالف هستند. آنها در حال بررسی وضع تحریم هایی علیه عربستان سعودی از سوی گنگره هستند. واکنش شما به این موضوع چیست؟

پمپئو در پاسخ مدعی شد: مأموریتی که رئیس جمهور (ترامپ) برای وزارت امور خارجه و دولت آمریکا در این زمینه مشخص کرده بسیار واضح است. ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که هر آنچه لازم است را برای مجازات کسانی که این قتل را مرتکب شده اند، انجام خواهیم داد. با این حال، روابط بسیار مهم خود را با عربستان سعودی نیز حفظ کنیم. آنها نفت زیادی را تأمین می کنند و این موضوع برای مردم کانزاس از اهمیت بالایی برخوردار است.

پمپئو همچنین مدعی شد: سناتور گراهام و من نگرانی های مشترکی درباره ایران داریم و من مطمئن هستم که ما به همکاری با یکدیگر به منظور محافظت از آمریکا در برابر ایران ادامه خواهیم داد. اما، اعضای مختلف سنا دیدگاه های متفاوتی خواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۵ آذر ۱۳۹۷
با سلام تحریمها موجب تقویت و خودکفائی کشور میشود نه تغییر رفتار مد نظر آمریکا و صد البته اینکه لذت ایرانیها از اینکه چونه آمریکا را به خاک میمالند بیشتر از زحمتی است که تحریمها بوجود می آورد چرا که مساله برجام مشخص کرد آمریکائیها به هیچ اصولی پایبند نیستند . اگر تحریمها در 40سال اخیر نتوانسته موجب تغیر رفتار ایرانیها شود (مد نظر آمریکا) به امید خدا در 400 سال آتی نیز این تحریمها هیچ تاثیری نخواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۰۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۷
پهلوان پنبه( مایک پمپئو ): 1) شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه....2)با گذاشتن یک اشل روی نقشه فاصله آمریکا و شهروندانش را با کشور ما ببین و محاسبه کن چندین کیلومتر است؟ سپس ببین چه اراجیفی گفته ای چون از آنطرف کره زمین به این طرف کره زمین که کشور ماست ما حق دفاع از حاکمیت خودمان در منطقه خودمان را داریم یا شما با چندین صد کیلومتر فاصله؟؟تو و رئیس قماربازت چه حقی دارید برای ملت بزرگ ما تعیین تکلیف کنید؟؟؟هان؟؟؟
آخرین اخبار