تظاهرات کابل پس از گفتگوی تلفنی «اشرف غنی» با معترضین پایان یافت

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که تظاهرات باشندگان کابل در پیوند به ناامنی‌های در مناطق مرکزی، پس از گفتگوی تلفنی رئیس جمهور غنی با معترضان پایان یافت.

تظاهرات کابل پس از گفتگوی تلفنی «اشرف غنی» با معترضین پایان یافتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که تظاهرات باشندگان کابل در پیوند به ناامنی‌های در مناطق مرکزی، پس از گفتگوی تلفنی رئیس جمهور غنی با معترضان پایان یافت.

صدها تن از شهروندان کابل از شب گذشته تاکنون در اعتراض به حملات گسترده طالبان به ولسوالی‌های جاغوری و مالستان ولایت غزنی و ولسوالی ارزگان خاص ولایت ارزگان، دست به تظاهرات زده بودند.

معترضان در مقابل ارگ ریاست جمهوری تجمع کرده و خواهان اعزام نیروهای کمکی به مناطق مرکزی در حمایت از نیروهای محلی شدند.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ارگ ریاست جمهوری اعلام کرد که اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان  با معترضین از طریق تلفن صحبت کرده و جزئیات اقدامات حکومت در رابطه با تامین امنیت ولسوالی‌های مالستان، جاغوری و سایر ولایات را با معترضین شریک ساخته است.

 معاون سخنگوی ارگ افزود: رئیس جمهور افغانستان به معترضین اطمینان داد که امنیت این ولسوالی‌ها تامین می‌شود و نیروهای بیشتر اعزام گردیده است.

به گفته وی، اعتراض کنندگان پس از دریافت پیام اطمینانی از سوی اشرف غنی و استماع جزئیات اقدامات، به اعتراض مدنی شان خاتمه دادند.

همزمان با اعتراض شهروندان کابل، یک مهاجم انتحاری نیز خود را در فاصله یک کیلومتری معترضان منفجر کرد که به گفته مسئولان در این رویداد 6 تن شهید و 10 تن زخمی شدند.

گفتنی است که طالبان از یک هفته پیش تاکنون حملات گسترد‌ه‌ای را به ولسوالی‌های جاغوری و مالستان ولایت غزنی و ولسوالی ارزگان خاص ولایت ارزگان راه اندازی کرده اند.

در نتیجه این حملات، شماری از نیروهای امنیتی و غیرنظامیان شهید و زخمی شده اند و صدها خانواده نیز مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، کابل ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار