توسعه مناطق گرمسیری در قالب یک مدل علمی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: توسعه مناطق گرمسیری در قالب یک مدل علمی و اقتصادی دنبال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در نشست کارگروه آب، خاک، کشاورزی و منابع طبیعی استان، گفت : طرح سامانه گرمسیری و منابع آبی حاصل از آن یک ظرفیت مناسب را برای توسعه مناطق غربی استان فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه آب یک سرمایه ملی است و این منابع ارزشمند باید بسیار دقیق و همراه با دوراندیشی به طرح‌های اقتصادی توسعه آفرین تخصیص یابد، خاطرنشان ساخت: همچنین طرح‌هایی که اجرایی می‌شوند حتما باید با بهره گیری از تکنولوژی، مصرف آب را کاهش دهند تا بتوانیم اراضی وسیع تری را زیر کشت ببریم.

حاتمی بیان داشت: باید تلاش کنیم به یک مدل علمی و اقتصادی برای دشت‌های غربی استان برسیم. مدلی که مبنای کار و نقشه راه استان در آن منطقه باشد و در ادامه بتوان آن را به کل استان تعمیم داد.

وی با بیان اینکه بنابر گفته کارشناسان یکی از مهمترین قابلیت‌های منطقه کشاورزی و به ویژه باغداری است، گفت: طرح‌ها در مقیاس‌های بزرگ و در قالب پروژه‌های کشت و صنعت در نظر گرفته خواهند شد و علاوه بر باغداری مدرن، صنایع تبدیلی، نهالستان‌ها و مجموعه‌های آموزشی و ترویجی نیز راه اندازی خواهند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با بیان اینکه باغات به شکل دو سطحی و سه سطحی خواهند بود تا از صرفه اقتصادی مناسب برخوردار باشند، افزود: باغ‌ها همچنین می‌توانند به کاهش گرد و غبار هوا و بهبود وضعیت محیط زیست کمک کنند.

وی گفت: برای واگذاری طرح‌ها نیز یک شرایط حداقلی در نظر گرفته شده تا اراضی و منابع ارزشمند آبی منطقه در اختیار سرمایه گذاران توانمند و دارای صلاحیت حرفه‌ای و توان مالی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه طرح بزرگ مطالعات ساختار فضایی محدوده طرح گرمسیری انجام شده و می‌تواند به عنوان یک نقشه راه مناسب به توسعه بخش‌های غربی استان بسیار کمک کند افزود: این مطالعات عالمانه را مبنای فعالیت‌های توسعه‌ای در آن منطقه قرار می‌دهیم و به زودی مصوبات لازم را برای اجرایی شدن نتایج آن اخذ کرده و تمامی دستگاه‌های اجرایی ملزم به حرکت در چارچوب آن هستند .

 

 

انتهای پیام/د

باغ‌ها می‌توانند به کاهش گرد و غبار هوا و بهبود وضعیت محیط زیست کمک کنند

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.