مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور ؛

۱۵۵ میلیون جوجه‌ریزی در ماه در کشور انجام می شود

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور گفت : در کشور ۱۵۵ میلیون جوجه‌ریزی در ماه از جوجه یک روزه تا ۴۵ روزه در کشور انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، برومند چهارآئین مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور در سی و ششمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی که به ریاست استاندار کرمانشاه در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت : در کشور ۱۵۵ میلیون جوجه‌ریزی در ماه از جوجه یک روزه تا ۴۵ روزه در کشور انجام می‌شود.

وی از دپوی بیش از سه میلیون تن نهاده (سویا و ذرت) در بنادر خبر داد و افزود: مشکلی در تامین دانه مرغ تا پایان سال نداریم.

وی با بیان اینکه هیچ جایگزینی برای گوشت مرغ نمی‌توان پیدا کرد، ادامه داد: ۲۰ هزار میلیارد ارزش تولیدات سالیانه مرغ در کشور است، که در حال حاضر ارزان‌ترین منبع پروتئینی برای کشور محسوب می‌شود، چرا که ۳۴ درصد پروتئین روزانه را تأمین می‌کند.

چهارآئین سرانه ماهیانه گوشت مرغ در ایران را ۲۵ کیلوگرم اعلام و بیان کرد: کشور از این لحاظ مقام هفتم در دنیا و مقام نخست در خاورمیانه را در گوشت مرغ داریم.

وی به زیرساخت مناسب کشور در تامین گوشت مرغ اشاره کرد و افزود: گوشت مرغ گرم تولید ایران به کشور‌هایی همچون عراق، افغانستان، پاکستان و... صادر می‌شود.

این مسؤول با اشاره به فعالیت ۱۴ هزار و ۷۳۲ مرغداری فعال در کشور، برای عدم وابستگی به واردات در این زمینه، خواستار توجه بیشتر به تولیدکنندگان این بخش شد.

چهار آئین با بیان اینکه ۸۵ درصد مرغداری کشور عضو اتحادیه سراسری هستند، تصریح کرد: ۳۵۰ تعاونی در کشور فعالیت می‌کنند.

۲۴۴ اتحادیه در کشور فعال است که ۵۹ اتحادیه از این تعداد کد iR دریافت کرده‌اند که به گفته مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران کشور، در استان کرمانشاه نیز ۲ اتحادیه فعالیت دارند که نیاز است این ۲ اتحادیه با کمک دولت توانمند و ادغام شوند.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در ادامه، به فعالیت ۶۲ واحد مرغداری، ۱۰ واحد مرغداری گوشتی، چهار واحد جوجه‌کشی، ۲۰ واحد خوراک دام و طیور، ۲ اتحادیه مرغ ویژه، ۶۷۰ واحد طیور (که ۲۳۰ واحد گازکشی شده) و ۹ کشتارگاه صنعتی در استان اشاره و بیان کرد : ۲ کشتارگاه در استان مجهز به خط صفر‌-۲ است.

بهرام خانی نیاز استان به گوشت مرغ را ۵۰ هزار تن دانست و گفت: این در حالی است که تولید استان با جوجه‌زیزی ۲ میلیون قطعه جوجه در ماه، ۶۲ هزار تن است که ما‌بقی آن صادر می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

۲ کشتارگاه در استان مجهز به خط صفر‌-۲ است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.