استرتژی‌های استان کرمانشاه بهبود فضای کسب و کار است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: یکی از استرتژی‌های استان در بحث اشتغال، تلاش برای بهبود فضای کسب و کار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در جلسه اقتصاد دیجیتال استان گفت : تمامی مصوبات این جلسه لازم اجراء است و تا دو هفته دیگر که این جلسه برگزار می‌شود، مصوبات آن جهت اجرا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه این جلسه را باید با قوت و جدیت به پیش ببریم، خاطرنشان ساخت: باید به سه موضوع توسعه زیرساخت ها، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات الکترونیک و همچنین اجرای پروژه‌ها در زمینه بخش آی تی به منظور تسهیل گری جهت ارائه خدمات به مردم بپردازیم

وی با بیان اینکه باید جزء استان‌های برتر و تاب کشور در زمینه خدمات دولت الکترویکی شویم، اظهار داشت: ضرورت دارد که امکانات و زیرساخت‌های لازم در روستا‌ها و شهر‌ها برای توسعه بخش آی تی در استان مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از استرتژی‌های ما در بحث ایجاد اشتغال، بهبود فضای کسب و کار است، گفت : بخش عمده بهبود فضای کسب و کار در گرو توسعه آی تی و دولت الکترونیک است لذا ما به این موضوع برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال نگاه ویژه داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خواستار استفاده از تجربیات موفق سایر استان‌ها در توسعه آی تی شد و گفت: فقط نباید به تجربیات گذشته اکتفا کنیم زیرا اگر این تجربیات و اقدامات می‌خواست تحولی ایجاد کند تا حالا تحول ایجاد شده بود.

وی با تاکید بر اجرای چندین پروژه مهم و تاثیرگذار در بخش آی تی بیان داشت: از دستگاه‌های مرتبط می‌خواهم که اجرای این پروژه‌ها را با جدیت تا حصول نتیجه پیگیری کنند و من در هر جلسه‌ای گزارش اجرای این پروژه‌ها را پیگیری خواهم کرد زیرا استان این شان و جایگاه را دارد که به قطب دیتا سنتر در کشور تبدیل شود.

دکتر حاتمی گفت: استان باید مرکز و قطب دیتا سنتر در کشور شود لذا دستگاه‌ها وظیفه دارند که مدل‌های جدید و جذاب را برای سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی مورد بررسی قرار دهند.

وی حرکت به سمت توسعه بخش آی تی را در گرو مشارکت و همکاری تنگاتنگ بخش خصوصی و سرمایه گذاران عنوان کرد و گفت: باید در تمامی کار‌های مربوط به آی تی، بخش خصوصی را وارد کار کنیم لذا وظیفه دستگاه‌ها ایجاد انگیزه برای تشویق بخش خصوصی برای توسعه آی تی است.

وی با بیان اینکه باید زمینه‌های ارائه خدمات به مردم را با اجرای پروژه‌های مهم و اثربخش در بخش آی تی فراهم کنیم، گفت: در جلسه بعد تمام این موضوعات را برای اجرا از مسئولین ذیربط مورد پیگیری و بررسی قرار خواهم داد زیرا یکی از اولویت‌ترین کار‌ها در استان توجه به این بخش مهم برای اشتغالزایی و کارآفرینی است .

 

 

انتهای پیام/د

بخش عمده بهبود فضای کسب و کار در گرو توسعه آی تی و دولت الکترونیک است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.