معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه

۱۰ تا ۱۵ درصد از جواز‌های تاسیس‌های استان به تولید و بهره‌برداری منجر می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : بر اساس آمار سال‌های گذشته حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از جواز‌های تاسیس‌های استان به تولید و بهره‌برداری منجر می‌شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : بررسی آمار سال‌های قبل در کرمانشاه نشان می‌دهد که ۱۰ تا ۱۵ درصد جواز تاسیس‌ها منجر به بهره‌برداری و تولید می‌شود که البته این مشکل در تمام دنیا و کشور‌های صنعتی هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به سرمایه‌گذاران خوش استقبال باشیم و بعد آن‌ها را در نیمه راه راها کنیم، گفت: مهمترین موضوع بعد از صدور جواز تاسیس پیگیری کردن آن تا به نتیجه رسیدن واحد صنعتی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران تاکید کرد و افزود: اگر مشکلی سد راه سرمایه‌گذاران است باید مرتفع شود تا بتوانند سرمایه‌گذاری خود را به نتیجه برسانند.

حاتمی در ادامه خواستار استفاده از نیرو‌های بومی در پروژه‌های استان خصوصا پروژه‌های عمرانی مناطق زلزله زده و پروژه‌های اقتصادمقاومتی شد و یادآوری کرد: پروژه‌های اقتصاد مقاومتی که توسط دستگاه‌ها اجرا می‌شود باید با برنامه معمول آن‌ها تفاوت داشته باشد.

مهرداد سالاری معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز درباره بکارگیری نیرو‌های بومی در مناطق زلزله زده اظهار کرد: پیگیری‌های زیادی در این زمینه انجام دادیم و در برخی زمینه‌ها محدودیت نیروی کار در منطقه داشتیم که مقرر شد با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آموزش در محل برای نیرو‌ها انجام شود.

در ادامه محسن دارابی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز از اجرایی شدن ۶۰ تا ۶۵ درصد مصوبات ستاد تسهیل استان خبر داد و افزود: مابقی مصوبات توسط دستگاه‌هایی مانند بانک‌ها، امور مالیاتی، تامین اجتماعی و ... اجرا نمی‌شود.

وی یادآوری کرد: توجیهی که دراین باره ارائه می‌شود نیز آن است که امکان عملیاتی شدن برخی از تصمیمات ستاد تسهیل در بدنه کارشناسی دستگاه‌ها وجود ندارد.

علی اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب نیز با بیان اینکه برق منطقه‌ای در بخش اقتصاد مقاومتی ۹ پروژه دارد، اعتبار اجرای این پروژه‌ها را ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی افزود: از این پروژه‌ها سه مورد به بهره‌برداری رسیده و شش پروژه باقی مانده نیز بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

 

 

انتهای پیام/د

بکارگیری نیرو‌های بومی در مناطق زلزله زده

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار