استاندار کرمانشاه

لزوم استفاده و اشتغال برای نیروهای بومی داخل استان

استاندار کرمانشاه گفت : قرار نیست در کرمانشاه برای نیرو‌های جویای کار دیگر استان‌ها اشتغالزایی کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : متاسفانه هم اکنون از برخی پیمانکاران، نیرو‌های کار و یا حتی تولیدات سایر استان‌ها در کرمانشاه استفاده می‌شود.

وی نمونه این امر را در ساخت و ساز مناطق زلزله زده دانست و گفت : در بازدیدی که روز گذشته (جمعه) از روند بازسازی مسکن مهر سرپل‌ذهاب داشتیم، گروهی که از تبریز آمده بودند مشغول ساخت و ساز کانال کولر در این پروژه بودند، این در حالیست که حداقل در شهر کرمانشاه یبش از ۲۰ واحد کانال کولرسازی داریم.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: تعدادی آرماتوربند هم از استان چهارمحال و بختیاری در مسکن مهر مشغول کار بودند و حتما در سایر بخش‌ها نیز گروه‌های غیربومی دیگری سر کار هستند.

وی از تامین مصالح از سایر استان‌ها از جمله خرید کاشی از یزد هم یاد کرد و گفت: نزدیک به ۴۰۰ نفر فقط در پروژه مسکن مهر سرپل‌ذهاب کار می‌کنند که کار‌های آن‌ها خیلی هم تخصصی نیست و بسیاری از آن‌ها غیربومی هستند.

بازوند با بیان اینکه باید از بازار خوبی که در مناطق زلزله زده ایجاد شده برای اشتغال نیرو‌های بومی کرمانشاه استفاده کنیم، یادآور شد: قرار نیست برای دیگر استان‌های اشتغالزایی کنیم.

استاندار کرمانشاه معتقد است، استفاده از نیرو‌های غیربومی علاوه بر اینکه فرصت کار را از مردم کرمانشاه می‌گیرد، باعث ایجاد گرفتاری‌های اجتماعی زیادی خواهد شد.

وی خواستار همکاری اداره کل کار و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برای ساماندهی نیرو‌های ماهر و آموزش دیده در مناطق زلزله زده شد و عنوان کرد: اگر برای جوانان استان کار پیدا می‌شود و آن‌ها حاضر نیستند به این کار مشغول شوند، باید موضوع را با افکار عمومی در میان بگذاریم تا در جریان قرار بگیرند.

بازوند اشاره‌ای هم به اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی توسط دستگاه‌ها داشت و خاطرنشان کرد: برنامه‌های اقتصاد مقاومتی باید از برنامه‌های معمول دستگاه‌ها متمایز باشد.

استاندار کرمانشاه از افزایش مجوز سرمایه‌گذاری در استان در شش ماهه امسال هم ابراز خرسندی کرد و گفت: این موضوع باعث تزریق امید به جامعه خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

استفاده از نیرو‌های غیربومی باعث ایجاد گرفتاری‌های اجتماعی زیادی خواهد شد

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار