معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه،

صنعتگران آسیب پذیر‌ترین قشر در زلزله

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت : صنعتگران بیشترین آسیب‌ها را در زلزله سال گذشته متحمل شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در نشست بررسی واحد‌های صنعتی آسیب دیده از زلزله در شهرستان سرپل ذهاب اظهار داشت : صنعتگران از جمله مظلوم‌ترین قشر‌های آسیب دیده در این زلزله هستند و دچار خسارت‌های میلیاردی و ماشین آلات و تجهیزات آن‌ها آسیب بسیار دیده اند.

وی بیان داشت: در هر کدام از این مجموعه‌ها چندین نفر مشغول به کار بوده اند و ما در قبال حفظ و احیای این ظرفیت‌ها مسئول هستیم.

وی ادامه داد: در این زلزله ۱۸۶ واحد صنعتی در شهرستان‌های مختلف دچار خسارت شده اند. ۱۳۳ واحد از این تعداد در زمان وقوع زلزله فعال و ۵۳ واحد نیز راکد بوده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تصریح کرد: با شروع نوسازی در مناطق زلزله زده، ساخت و ساز در منطقه رونق رفته و تعدادی از واحد‌های شن و ماسه و معدنی منطقه دوباره فعال شده اند و اکنون در ۱۵۲ واحد صنعتی در منطقه فعال هستند.

حاتمی افزود: همچنین از این تعداد ۱۱۵ واحد نیازمند امهال است که موضوع امهال وام‌های واحد‌های صنعتی باید به سرعت به سرانجام برسد.

وی گفت: در سرپل ذهاب نیز واحد‌های صنعتی متعددی آسیب دیده اند و ترمیم این آسیب‌ها و احیای این واحد‌ها را در قالب یک برنامه مدون دنبال می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تاکید کرد: ضرورت دارد هرچه زودتر این واحد‌ها تعیین تکلیف شوند و مصیبت زلزله از سیمای شهرک صنعتی سرپل ذهاب زدوده شود.

وی افزود: ۶۰ طرح صنعتی در حوزه صنعت سرپل ذهاب جهت دریافت تسهیلات زلزله ارائه درخواست داشته اند که ۴۹ طرح آن مورد پذیرش قرار گرفته و به بانک ارائه شده است. از این تعداد تاکنون ۲۲ واحد با اشتغال زایی ۱۹۹ نفر تعیین تکلیف شده اند و ۱۴ طرح نیز در مرحله انعقاد قرارداد هستند.

حاتمی در پایان گفت : ۳۲۰ واحد صنایع تبدیلی در شهرستان مناطق زلزله زده آسیب دیده اند. از این ۳۲ واحد ۱۵ واحد متعلق به شهرستان سرپل ذهاب است. احیای این صنایع تبدیلی بسیار مهم است و در دستور کار قرار دارد .
 
 
انتهای پیام/د

۱۸۶ واحد صنعتی در شهرستان‌های مختلف دچار خسارت شده اند

 
برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار