جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

بن‌بست شکنی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید «همدانی»

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت:  بن‌بست شکنی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید «همدانی» بود.

بن‌بست شکنی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید «همدانی»به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سردار مهدی فرجی جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با گرامیداشت فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت سرلشکر شهید «حاج حسین همدانی» به تبیین ابعاد شخصیتی ایشان پرداخت و اظهار داشت: شهید «همدانی» به عنوان یکی از فرماندهان به نام دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در جبهه‌های مختلف نقش تعیین‌کننده‌ و اثرگذاری داشت.

وی بارزترین ویژگی شهید «همدانی» را در مردمی بودن ایشان دانست و عنوان کرد: شهید «همدانی» یکی از مردمی‌ترین فرماندهان سپاه است که با طیف‌های مختلف جامعه در ارتباط بود و برایش تفاوتی نداشت که افراد در چه جایگاهی قرار دارند و این ویژگی در کمتر فرماندهی مشاهده می‌شود.

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اعتماد و اطمینان شهید «همدانی» به جوانان، از کادرسازی و تربیت نیرو به عنوان یکی دیگر ویژگی‌های شهید «همدانی» نام برد و بیان کرد: بیشترین ارتباط شهید «همدانی» در دهه اول انقلاب، دوران دفاع مقدس و بعد از آن با نسل جوان بود که این نوع ارتباط موجب شد بسیاری از افراد جذب ایشان بشوند.

وی در بیان مصداقی در این خصوص به واگذاری مسئولیت اطلاعات عملیات در دوران دفاع مقدس به شهید «چیت‌سازیان» به عنوان جوان 21 ساله توسط شهید «همدانی» اشاره و تاکید کرد: این اقدام نشان از روح بزرگ و اعتماد و اطمینان کامل شهید «همدانی» به جوانان بود که جسارت و جرأت بالایی می‌خواهد.

سردار فرجی با تاکید بر اینکه شهید «همدانی» به لحاظ نوع نگاه و با الگوگیری از امام(ره) کارها را به جوانان واگذار و به آنها اعتماد می‌کرد، گفت: امروز برخی افراد به این نتیجه رسیدند که برای حل بسیاری از مشکلات باید کارها را به جوانان واگذار کرد، همچنان که مقام معظم رهبری بر این مهم تاکید دارد.

وی با اشاره به شخصیت همه جانبه شهید «همدانی» با بیان اینکه ایشان همواره کارها را سهل و آسان می‌کرد تا کسانی که اقدام به فعالیت می‌کنند با پیچیدگی مواجه نباشند، گفت: ایشان همواره کارها را به موقع و در زمان خودش انجام می‌داد و اجازه نمی‌داد کار به تأخیر بیافتد.

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) همدان بن‌بست شکنی را یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید «همدانی» برشمرد و گفت: ایشان هیچ‌گاه در کار به بن بست اعتقاد نداشت و در سخت‌ترین شرایط نیز برای حل مشکلات راه حل‌هایی درست، منطقی و به جا ارائه می‌کرد.

وی با اشاره به اخلاص شهید «همدانی» عنوان کرد: ایشان در مأموریت‌ها و اقدامات خود تنها رضایت خداوند متعال را در نظر داشت و با وجود انجام کارها و اقدامات بزرگ، هیچ‌گاه کار را به نام خود تمام نکرد و کارها را به نام دیگران زد.

سردار فرجی با بیان اینکه شهید «همدانی» در خلاقیت و نوآوری پیشتاز بود به تلاش‌ها و اقدامات «حبیب سپاه» در ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در همدان اشاره و بیان کرد: در ابتدا که ایشان به دنبال تأسیس موزه دفاع مقدس بود تنها دو استان مرزی درگیر موضوع جنگ را پیگیری می‌کردند اما ایشان زودتر از استان‌های مرزی درگیر جنگ، موضوع حفظ آثار و موزه دفاع مقدس را پیگیری کرد و تأسیس باغ موزه در همدان از اقدامات ایشان است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به توجه ویژه شهید «همدانی» به موضوع فرهنگ به تشریح اقدامات ایشان در تشکیل کانون فرهنگی جوانان پرداخت وعنوان کرد: ایشان بر این باور بود که باید ابزارهای فرهنگی لازم برای رشد و بالندگی جوانان فراهم شود بنابراین کانون فرهنگی جوانان با فکر و ایده شهید «همدانی» به عنوان اولین کانون در سطح کشور تشکیل شد که بعداً این کار به عنوان الگویی در سطح کشور مطرح و اجرا شد.

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه شهید «همدانی» در برپایی کنگره 8 هزار شهید استان همدان نقش موثری داشت، گفت: کنگره سرداران همدان با همت و تلاش شهید «همدانی» شکل گرفت ضمن اینکه در روزی که ازهمه تقدیر و تشکر می‌کردند اسمی از ایشان نبود.

وی با اشاره به اینکه شهید «همدانی» خستگی‌ناپذیر و علاقه‌مند به کارها و اقدامات بزرگ بود، به مورد هجمه قرار گرفتن ایشان اشاره و بیان کرد: همواره افراد بزرگی همچون شهید «همدانی» به لحاظ نوع نگاه و اهداف والایی که دارند مورد هجمه قرار می‌گیرند که سردار «همدانی» نیز بارها مورد هجمه دشمنان قرار گرفت اما هیچ‌گاه خسته نشد و کارها را تنها برای رضای خداوند متعال به بهترین نحو انجام می‌داد.

سردار فرجی با تاکید بر اینکه شهید «همدانی» در بحرانی‌ترین شرایط و سخت‌ترین موقعیت‌ها حاضر می‌شد، اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس هرجا مشکلی به وجود می‌آمد و کار روی زمین می‌ماند به دنبال فرماندهانی بودند که کار را از روی زمین بردارد که شهید «همدانی» یکی از فرماندهان آماده برای انجام کارهای پرخطر و کارهایی بود که کمتر کسانی آن را پیگیری می‌کرد.

وی با تشریح اقدامات اثرگذار سرلشکر شهید «حاج حسین همدانی» در طول دوره‌های مختلف و اعتقاد ایشان به مردم تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های شهید «همدانی» این بود که به انجام کارهای بزرگ توسط مردم اعتقاد و اطمینان داشت و باورش بر این بود که جنگ هشت ساله با حضور مردم انجام و در نهایت به پیروزی رسید.

جانشین فرماندهی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به نقش شهید «همدانی» در پیروزی جبهه مقاومت با بیان اینکه ایشان نقش تعیین‌کننده‌ای در حفظ و حراست سوریه و تشکیل بسیج مردمی سوریه داشت، گفت: سوریه و جبهه مقاومت باید پیروزی‌هایش را مدیون شهید «همدانی» بداند چراکه اگر ایشان نبود به طور قطع سوریه سقوط می‌کرد.

وی اضافه کرد: امروز سوریه توسط نیروهای مردمی، خشن‌ترین و غدارترین تروریست‌ها را خارج می‌کند و پیروز شده که البته این پیروزی در سوریه معجزه الهی است که به همت امثال شهید «همدانی» رقم خورد.

سردار فرجی با اشاره به مشکلات امروز جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه امروز در دهه چهارم انقلاب جای شهید «همدانی» و «همدانی»ها خالی است، یادآور شد: فرمایشات مقام معظم رهبری در رزمایش 100هزار نفری در ورزشگاه آزادی نیازمند شهید «همدانی»ها است که امیدواریم جوانان در سطح کشور در جامه عمل پوشاندن به این فرمایشات ورود پیدا کنند و اوامر ایشان را جزء به جزء اجرا کنند.

انتهای پیام/د.ا

شهید«همدانی» نقش تعیین‌کننده‌ و اثرگذاری در جبهه‌های مختلف داشت

 

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.