اسکان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مراکز اقامتی استان کردستان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از اسکان قریب به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مراکز اقامتی استان در تابستان امسال خبر داد و گفت: این آمار رشد ۲۲ درصد ورودی گردشگران به استان را نشان می دهد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، سید محسن علوی گفت: از ابتدای تابستان تا اول مهر امسال قریب به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مراکز اقامتی استان از جمله هتل ها، مسافرخانه و ... اسکان یافتند.

وی ادامه داد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد را نشان می دهد که امیدواریم با انجام تمهیدات لازم در خصوص معرفی هرچه بیشتر جاذبه های استان و ارتقای کیفیت خدمات دهی به مسافرین، زمینه رونق سفر و ماندگاری گردشگران در استان را فراهم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹ به منظور دریافت هرگونه شکایت، پیشنهاد و یا انتقاد ازجانب هموطنان، افزود: در همین مدت در راستای نظارت بر تاسیسات و مراکز اقامتی و پذیرایی، تعداد ۹۵۲ مورد بازدید توسط کارشناسان و ناظرین این اداره کل صورت پذیرفته که نتیجه این بازدیدها صدور ۳۹ فقره تشویق، ۴۹ فقره تذکر، هفت فقره اخطار کتبی و یک مورد تعطیلی بوده است.

علوی در پایان ضمن تاکید بر تلاش همه جانبه تمامی دستگاههای مرتبط با ستاد اجرای خدمات سفراستان در زمینه بهبود زیرساختهای گردشگری و رونق سفر به استان، اذعان داشت: در تابستان امسال تعداد سه هزار و ۱۴۹ هزار و ۵۴۴ نفر از جاذبه های سطح استان بازدید کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان بیان کرد: از این تعداد یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۸۶ نفر مربوط به بازدید از جاذبه های دست ساز، یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۱۰۵ نفر مربوط به بازدید از جاذبه های طبیعی و تعداد ۴۸۹ هزار و ۳۵۳ نفر مربوط به جاذبه های تاریخی فرهنگی می باشد که در کل این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد را نشان می دهد.

انتهای پیام/م

رشد ۲۲ درصدی اسکان گردشگران در مراکز اقامتی کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.