افزایش ۲۲ درصدی اقامت مسافران تابستانی در کردستان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: تابستان امسال یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۴۵۱ نفر در مراکز اقامتی مختلف کردستان اسکان یافتند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد رشد داشته است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید محسن علوی گفت: از ابتدای فصل تابستان تا اول مهر این تعداد مسافر و گردشگر ورودی به استان در هتل ها، مهمانپذیرها، مدارس تجیهز شده، مهمانسرای ادارات و دیگر مراکز اقامتی استان اسکان یافتند.

وی ضمن تاکید بر تلاش همه جانبه تمامی دستگاه‌های مرتبط با ستاد اجرای خدمات سفر استان در زمینه بهبود زیرساخت‌های گردشگری و رونق سفر به استان، گفت: در تابستان امسال سه میلیون و ۱۴۹ هزار و ۵۴۴ نفر از جاذبه‌های استان بازدید کردند.

علوی بیان کرد: از این تعداد، یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۸۶ نفراز جاذبه‌های دست ساز، یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۱۰۵ نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۴۸۹ هزار و ۳۵۳ نفر از جاذبه‌های تاریخی - فرهنگی بازدید کردند که در کل این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به آمادگی سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹ به منظور دریافت هرگونه شکایت، پیشنهاد و یا انتقاد از جانب هموطنان، افزود: در همین مدت در راستای نظارت بر تاسیسات و مراکز اقامتی و پذیرایی، ۹۵۲ مورد بازدید توسط کارشناسان و ناظرین این اداره کل صورت پذیرفته که نتیجه این بازدید‌ها صدور ۳۹ فقره تشویق، ۴۹ فقره تذکر، هفت فقره اخطار کتبی و یک مورد تعطیلی بوده است.

انتهای پیام/م

بازدید سه میلیون و ۱۴۹ هزار و ۵۴۴ نفر از جاذبه‌های استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.