نماینده ولی فقیه در استان اردبیل؛

باید از حوزه های علمیه خواهران در راستای تربیت بانوان فرهیخته و نخبه استفاده شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: باید از حوزه های علمیه خواهران در راستای تربیت بانوان فرهیخته و نخبه استفاده شود.

آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به عالم و هادی در دین مبین اسلام افزود: برکت و آبادی هر شهر به علمای آن شهر است و عالمان جامعه ما باید تلاش کنند جامعه را از خرافات و بدعت ها به دور نگه دارند و برای هدایت جوانان جامعه تمام تلاش خود را به کار ببندند.

وی تصریح کرد: توفیق در هدایت به آسانی میسر نمی شود و شما خواهران طلبه با مسلط شدن به علوم جدید و تکنولوژی های نوین ارتباطی تلاش کنید ضمن پاسخگویی به شبهات در جامعه دین اسلام را به تمام مردم جهان معرفی کنید و در راستای خنثی سازی هجمه های فرهنگی گام بردارید.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: باید از حوزه های علمیه خواهران در راستای تربیت بانوان فرهیخته و نخبه استفاده شود تا شان و مقام زن در جامعه حفظ شود.

آیت الله عاملی با تقدیر از تلاش بانوان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی و حوزه علمیه خواهران افزود: خواهران به قدسیت کار اعتقاد داشته باشند و با اهمیت به وقتی که در حوزه‌ها صرف علم‌آموزی می‌شود بیشترین استفاده را کنند.

وی گفت: حوزه‌های علمیه ما امروز در حقیقت سنگرهای تقویتی فرهنگ و مبانی ارزشی و اعتقادی هستند به طوری که تمام تلاش و جدیت بر این است تا ظرفیت خوب برای تعالی نسل آینده و پرورش آنها بر معیار مبانی اعتقادی فراهم آید.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: امروز برخی ضعف‌ها و خلأهای فرهنگی جامعه ما را به‌ جد مورد تهدید قرار داده که اگر مدیریت درست و اندیشمندانه‌ای در این حوزه انجام نشود ضعف‌ها، کاستی‌ها، مشکلات و چالش‌ها دامن جامعه ما را فرا می‌گیرد.

آیت الله عاملی با اشاره به راه‌اندازی حوزه‌های علمیه خواهران در مناطق مختلف کشور به ویژه استان اردبیل افزود: با توجه به رسالت عظیمی که بانوان ما در تربیت نسل آینده دارند باید در مجموعه‌های علمیه با محوریت تهذیب، تقوا و علم همراه با عمل در سنگر تحکیم خانواده و نظام اجتماعی نیز بکوشند تا به دست آنها صالح‌ترین و شایسته‌ترین انسان‌ها تربیت شود.

وی بیان کرد: ‌امروز بانوان ما در بهترین شرایط به تحصیل علم و تهذیب نفس در این مجموعه‌ها روی آورده‌اند و قطعاً خروجی این سنگر مفید و سازنده است.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: باید حوزه‌های علمیه در کنار مجموعه‌های دانشگاهی و مراکز تحصیلی به یک ظرفیت عظیم انسان‌سازی و تقویت جبهه معرفتی و تربیتی تبدیل شود تا روز به روز زمینه و بستر اعتلای فرهنگی و معنوی نیز فراهم آید.

انتهای پیام/ح

بانوان در تربیت نسل آینده رسالت عظیمی دارند

برچسب ها: حوزه علمیه ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.