وجود 8 مرکز آموزشی حوزه علمیه ویژه برادران در استان اردبیل

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل گفت: 8 مرکز آموزشی حوزه علمیه برای برادران در سطح استان اردبیل وجود دارد.

حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر حوزه علمیه استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با بیان اینکه 8 مرکز آموزشی برای برادران در سطح استان اردبیل وجود دارد٬ افزود: بعد از آزمون و برای قبول شدگان مرحله گزینش اجرا می شود که تمامی رفتارهای فردی و اجتماعی داوطلبان مورد ارزیابی قرار گرفته و طی 10 روز مصاحبه علمی انجام و کسانی که از مصاحبه قبول شوند٬ یک ماه برای تحصیل آزمایشی در حوزه دعوت می شوند.

وی اظهار داشت: تحصیل در حوزه علمیه رایگان بوده و استفاده از معافیت تحصیلی یکی از مزایای تحصیل در حوزه علمیه استان بوده و خدمت سربازی را می توانند به عنوان سرباز وظیفه در یکی از ارگانهای دولتی سپری کنند.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل افزود: از 12 اسفند تا 15 فروردین زمان ثبت نام مرحله اول و از 18 فروردین الی 27 فروردین مهلت ثبت نام مرحله دوم بوده و 7 اردبیهشت نیز امتحان کتبی ورودیه حوزه علمیه در مصلی اردبیل برگزار می شود.

حجت الاسلام نوروزی گفت: امسال نیز از بین جوانان استان در مقاطع مختلف تحصیلی پذیرش خواهیم داشت در 3 گروه که بخش اول داوطلبان فارغ التحصیل پایه هشتم٬ نهم و دهم ٬ بخش دوم پایه یازدهم و دوازدهم و پیش دانشگاهی آموزش و پرورش و بخش سوم دانشجویانی که 31 واحد دروس دانشگاهی را پاس کرده باشند٬ پذیرش می کنیم.

وی بیان کرد: بیمه عمر و بیمه تأمین اجتماعی از ابتدای تحصیل شامل دانشجویان حوزه علمیه می شود و به دلیل اینکه طول مدت تحصیل طولانی است٬ کمک هزینه اولیه برای سپری کردن زندگی دانشجویان پرداخت می شود.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل افزود: برای پذیرش محدودیت نداریم و هر کسی امتیازهای لازم را کسب کند قطعا پذیرش می شود و ثبت نام برای خواهران نیز از سایت اینترنتی حوزه علمیه استان همزمان انجام می شود.

انتهای پیام/ح

تحصیل در حوزه علمیه رایگان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.