اردبیل؛

حوزه علمیه خلخال برترین حوزه علمیه در کشور

حوزه علمیه خلخال از لحاظ سطح علمی ، اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغ دین و امکانات تحصیلی روز از حوزه های موفق و برتر کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت الاسلام نورالله حکیمی مدیر حوزه علمیه خلخال در بازدید فرماندار خلخال از حوزه علمیه برادران این شهرستان افزود: میانگین معدل قبولی طلاب این حوزه 16 تا 17 بوده و استفاده از اساتید مجرب و با سطح بالای علمی در این حوزه همراه با استفاده از امکانات بروز آموزشی از جمله اینترنت پرسرعت ، کتابخانه مجهز ، توجه خاص به تغذیه طلاب در کنار اجرای برنامه های فرهنگی و مشاوره ای موجب قرار گرفتن حوزه علمیه خلخال در ردیف حوزه های علمیه موفق و برتر کشور شده است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه خلخال امسال 50 ساله شده و هم اکنون 70 طلبه در سطوح علمی مختلف در این حوزه مشغول تحصیل هستند گفت: برای سال تحصیلی جدید نیز پذیرش 40 طلبه در این حوزه برنامه ریزی شده است.

مدیر حوزه علمیه خلخال اظهار کرد: شهرستان عالم پرور خلخال از دیرباز مهد تربیت علمای بزرگی بوده و روحانیون و علمای بسیاری در حوزه تربیت یافته و عمر خود را در اختیار تبلیغ دین و احکام الهی گذاشته اند.

حکیمی افزود: همکاری و حمایت از دولت در کنار حفظ استقلال فکری حوزه همواره سیاست کاری حوزه علمیه خلخال بوده و تلاش شده تا این حوزه با دوری از سیاست زدگی و پرهیز از قشر و جناح خاصی تنها در تبلیغ دین و احکام الهی و مقابله با آسیب های اجتماعی قدم بردارد.
وی گفت: حوزه های علمیه دولت همواره نیازمند همکاری یکدیگر در پیشبرد اهداف نظام اسلامی بوده و با توجه به تامین اعتبارات مالی حوزه از سوی خیرین و مردم ، حوزه علمیه خلخال از حمایت های مالی و اعتباری مسوولان اجرایی شهرستان بهره مند شده و در حمایت معنوی از مسوولان دولت تلاش می کند.

 

انتهای پیام/ع

حوزه علمیه خلخال


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.