نارفیق کی روش، مهمان جدید جام ملت های آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی اعلام کرد، در رقابت های جام ملت های آسیا 2019 امارات از سیستم کمک داور ویدئویی ( VAR ) استفاده خواهد کرد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در جام جهانی 2018 روسیه و در 64 بازی بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال، 2 تیم داوری، قضاوت مسابقات را برعهده داشت.  یکی تیم داوری عادی که از یک داور، دو کمک داور و یک داور ذخیره  و یکی تیم داوری ویدیویی که به آن ( VAR ) می گویند و سه کمک داور ویدیویی که AVAR نامیده می‌شوند، تشکیل شده است.

فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا ) برای جام جهانی، 13 داور مخصوص داوری ویدیویی انتخاب کرد و اصول کار این تیم داوری که با لباس خود داوران در اتاقی حضور می یافتند به شرح زیر است.

این تیم داوری در اتاقی حضور دارند که تصاویر تمامی دوربین‌ها در اختیارشان قرار دارد دو نفر زوایایی از دوربین را انتخاب می‌کنند که به نظرشان برای تصمیم‌گیری بهترین است و دو نفر دیگر (داور اصلی و کمک داور دوم) این زوایا را بررسی و تایید نهایی خواهند کرد.

در جام جهانی 2018 روسیه، در دیدار ایران و پرتغال ( VAR ) تاثیر زیادی داشت. 

نارفیق کی روش، مهمان جدید جام ملت های آسیا

1 - اخراج نکردن کریستیانو رونالدو، مهاجم تیم ملی پرتغال به دلیل خطای غیر ورزشی روی مرتضی پورعلی گنجی که داور پس از بررسی به رونالدو کارت زرد داد.

2- پنالتی پرتغال به ایران: در دقیقه 50 رونالدو در محوطه جریمه ایران سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت اما ثانیه هایی بعد، VAR پنالتی اعلام کرد که علیرضا بیرانوند آن را در اختیار گرفت.

3 - پنالتی ایران به پرتغال: در دقایق پایانی بازی ایران و پرتغال، ضربه سر سردار آزمون به دست مدافع اروپایی ها برخورد کرد اما کمک داور ویدئویی پنالتی اعلام کرد تا با گل کریم انصاری فرد، نتیجه بازی یک بر یک شود.

حالا با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا،  حضور VAR در جام ملت های آسیا 2019 قطعی است و شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره می گوید:  فوتبال آسیا عزم خود را جزم کرده است تا از تکنولوژی ( VAR ) استفاده کند و این فناوری به مصلحت فوتبال است. ما خود را برای اجرایی کردن VAR در جام ملت های آسیا 2019 امارات آماده کرده ایم.

نارفیق کی روش، مهمان جدید جام ملت های آسیا

نارفیق کی روش در جام جهانی، در جام ملت های آسیا است و باید دید چه تاثیری روی این مسابفات خواهد داشت.

جام ملت های آسیا 2019 امارات درحالی از دی ماه 1397 آغاز می شود که تیم ملی ایران در گروه D این مسابقات با تیم های یمن، ویتنام و عراق همگروه است و تلاش می کند تا پس از سال های 1968، 1972 و 1976 به مقام قهرمانی برسد.


بیشتر بخوانید:

استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی در جام جهانی 2018 قطعی شد

شانس VAR به ایران و رونالدو

میرزابیگی: آمادگی بدنی و استفاده نکردن از VAR مهم‌ترین نقاط قوت فغانی در جام جهانی بوده است


انتهای پیام/

حضور VAR در جام ملت های آسیا 2019 قطعی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار