برگزاری جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمانشاه

سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمانشاه با معرفی تعاونی‌های برتر به کار خود پایان داد.

برگزاری جشنواره تعاونی‌های برتر استان کرمانشاهبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه در مراسمی که امروز ( 4 مهر) با حضور مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از مسئولین و اعضای تعاونی‌های کرمانشاه برگزار شد، از تعاونی‌های برتر استان تجلیل به عمل آمد.

حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در این مراسم با اشاره به اینکه بر اساس قانون باید سهم تعاونی‌ها از اقتصاد کشور 25 درصد باشد، گفت: متاسفانه این سهم تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه باید به سمت تقویت فرهنگ تعاونی‌ در کشور و استان برویم، عنوان کرد: در کرمانشاه زمینه فعالیت برای بسیاری از انواع تعاونی‌ها از جمله دانش آموختگان دانشگاهی، مرزنشینان، تعاونی زنان روستایی و ... فراهم است.

عزیزی از تدوین هفت راهبرد برای توسعه تعاونی‌های استان هم خبر داد و مهمترین این راهبردها را توسعه فرهنگ تعاونی اعلام کرد.

وی تعاونی‌ها را ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال در استان دانست که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه به طرح روستا تعاون هم اشاره کرد و با بیان اینکه قرار بود در قالب این طرح طی دو سال 58 تعاوتی ایجاد شود، یادآور شد: سهم امسال 26 تعاونی بود که تاکنون 15 تعاونی تشکیل شده است.

عزیزی در ادامه به اعتبارات بسیار خوبی که برای اشتغال استان در نظر گرفته شده اشاره کرد و آن را بی‌سابقه دانست و عنوان کرد: فقط در 16 هفته منتهی به 25 شهریور 5500 شغل در استان ایجاد شده که رقم قابل توجهی است.

غفار محمدی دبیر اتاق تعاون استان کرمانشاه نیز از وجود 4200 تعاونی در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: این تعاونی‌ها در بخش‌های مختلف خدمات، تولید، توزیع، تعاونی مصرف کنندگان، مسکن مهر و ... فعال هستند.

به گفته محمدی اکنون 80 درصد این تعاونی‌ها فعال هستند و کار می‌کنند و مابقی به دلیل مشکلاتی که وجود دارد به حال رکود درآمده اند.

وی گفت: طی چند وقت اخیر و با افزایش التهابات اقتصادی، مشکلات تعاونی‌ها نیز بیشتر شده است.

بهادر جاویدانه رئیس اداره توسعه تعاونی‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشا نیز از شروع ثبت نام سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر از 20 خرداد خبر داد که تا 20 تیر ادامه داشته است.

وی افزود: در این مدت 766 تعاونی ثبت‌نام کردند که پس از داوری تعاونی‌ها، 13 مورد آنها به عنوان تعاونی برتر انتخاب شدند و چهار تعاونی استان نیز در جشنواره کشور حائز رتبه شدند.

در این مراسم شرکت تعاونی 121 بهار دالاهو( مانیزان) اسلام آباد غرب، بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان کرمانشاه، شرکت تعاونی مصرف کارکنان مخابرات کرمانشاه(پیام)، تعاونی 1820 نخ تایر کورد، تعاونی 2694 فرش دستباف و صنایع دستی صحنه، اتاق تعاون استان کرمانشاه، تعاونی 1083 پشت تنگ ذهاب، تعاونی 4857 بانوان میوان پاوه، اتحادیه تعاونی‌های مصرف فرهنگیان استان کرمانشاه، تعاونی 2602 شقایق طب پارس سنقر، تعاونی 1002 ایثارگران مرغ گوشتی صحنه، تعاونی تاکسیرانی اسلام‌آبادغرب و تعاونی 937 تولیدی شن و ماسه سنقر تجلیل شدند.

 

 

انتهای پیام/د

تجلیل از تعاونی های برتر استان کرمانشاه

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، تعاونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.