سه هزار تعاونی در استان کرمانشاه فعال است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه ، گفت : سه هزار تعاونی در استان با یک میلیون و 197 هزار نفر عضو فعال است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه ، با بیان اینکه اکنون سه هزار تعاونی در استان با یک میلیون و 197 هزار نفر عضو فعال است، گفت: این تعداد تعاونی زمینه اشتغال بیش از 45 هزار نفر را فراهم آورده است.

وی گفت : چهار شرکت تعاونی استان توانستند در سطح کشور به عنوان تعاونی برتر ملی، تعاونی سبز برتر و سفیر ملی تعاون کشور در سیزدهمین جشنواره ملی تعاونی های برتر کشور انتخاب و مورد تجلیل قرار گیرند.

عزیزی افزود : سرمایه در بخش تعاون سرمایه ای کاملاً مردمی است و چرخه های ثروت را عادلانه تقسیم می کند و با حمایت دولت و با تدوین برنامه های توسعه ای از چالش های اقتصاد به راحتی عبور می کند.

وی افزود : یکی از اهرم های توسعه اقتصادی و تقسیم عادلانه ثروت و شاید به جرات بتوان گفت یکی از قطب های بزرگ حرکت به سوی ترقی و تحول و حتی یکی از شاخه های اصلی اقتصاد مقاومتی تعاون است.

وی از الزامات اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد دانست و گفت: دولت تدبیر و امید در تدوین برنامه های خود به مردمی کردن اقتصاد نگاهی ویژه دارد و این بار دولت است که از مردم می خواهد حمایتش کنند و برنامه های ابلاغی را برای اجرا مردم در دست بگیرند.
وی ادامه داد: از دیگر مولفه های اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی به نفت است و در این زمینه هم، با توسعه فعالیت های اقتصادی در چرخه های تعاونی می توانیم یاری گر دولت خود باشیم فرزندان بیکار ما در کنار هم و با انباشت سرمایه های اندک یک بنگاه اقتصادی می شوند این را باید بیاموزند و باور کنند تا شهر و دیارشان در مسیر تغییر قدم بردارد.
وی به مولفه های دیگر اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: کارآفرینی از دیگر مولفه های اقتصاد مقاومتی است و خلاقیت، ابتکار، ریسک پذیری و سرمایه گذاری از خصوصیات بارز کارآفرینان است و بنگاه های تعاونی باید ابداع گر و خلاقانه به اقتصاد بدون نفت نگاه ویژه داشته باشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه گفت: نتیجه اینکه پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی در اختیار مردم است، رونق اقتصادی و چرخه های تولید و تقسیم ثروت از ظرفیت های اندک و تبدیل تهدیدها به فرصت ها و خلاقیت و ابداع گری در نهاد تعاونی ها نهفته است و تعامل با دولت این پتانسیل عظیم را به کارگاهی فراملی و وسیع برای تحول و تغییر تبدیل می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه همچنین اظهار داشت: تشکیل تعاونی های توسعه و عمران شهرستان، دانش بنیان- فراگیر ملی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت و کشاورزی و در نهایت طرح روستا تعاون در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته و انشاالله با حمایت خود مردم به سرانجام خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: طرح روستا تعاون یکی از پایگاه های فعال برای ظرفیت های تولید و اشتغال روستا ها محسوب می شود که در صورت تقویت ظرفیت های شغلی علاوه بر ایجاد اشتغال به رفع فقر و محرومیت از چهره روستاها و پیشگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان و بازگشت پذیری آنها منجر خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/د

زمینه اشتغال بیش از 45 هزار نفر در کرمانشاه فراهم شده است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، تعاونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار