42 میلیون نفر در کشور عضو تعاونی‌ها هستند

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 42 میلیون نفر در کشور عضو تعاونی‌ها هستند، گفت: باید تعاونی‌ را به برند تبدیل کنیم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه محمدرضا قرآئتی مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان کرمانشاه که امروز (4 مهر) برگزار شد، از تعاونی‌ها به عنوان یکی از تشکل‌های مهم یاد کرد که در تمام دنیا نقش بسزایی در اقتصاد و ایجاد اشتغال دارند.

وی افزود: در دنیا حدود سه میلیون تعاونی وجود دارد که یک میلیارد نفر عضو آنها هستند و 12 درصد اشتغال دنیا از طریق تعاونی‌ها ایجاد می‌شود.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سهم چهار درصدی ایران از تعاونی‌های دنیا یاد کرد و ادامه داد: از نظر تعداد تعاونی‌ها جایگاه 14 را در بین کشورهای دنیا داریم.

قرآئتی تعداد افرادی که در ایران عضو تعاونی‌ها هستند را نیز 42 میلیون نفر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از اقتصادهای دنیا مانند آمریکا، انگلیس، هند و ... بخش زیادی از اشتغال و صادرات خود را از طریق تعاونی‌ها انجام می‌دهند، تاکید کرد: ما هم در ایران باید به همین سمت حرکت کنیم.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعاونی‌های ایران به عنوان تعاونی‌های خوب و با پتانسیل یاد کرد و افزود: فقط در بخش تعاونی‌های مرزنشینی دو میلیون نفر عضو داریم که ظرفیت بسیار خوبی است.

به گفته قرآئتی، تعاونی‌ها در حوزه تولیدات نیز بسیار قوی هستند، به گونه‌ای که هم اکنون هفت درصد شیر، 18 درصد گوشت، 22 درصد مرغ و... در کشور توسط تعاونی‌ها تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها بازوی اصلی دولت در کشور هستند، خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل کنونی تعاونی‌ها عدم ترویج فرهنگ تعاون و ترغیب مردم برای تشکیل و حضور در تعاونی‌ها است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ترویج فرهنگ تعاون را نیازمند فرهنگسازی بیشتر دانست و یادآوری کرد: از این طریق می‌توانیم تعاونی‌ها را بیش از پیش قوی کنیم.

قرآئتی با تاکید بر اینکه تعاونی باید به برند خوب برای ارائه خدمات و تولید کالاهای با کیفیت تبدیل شود، افزود: در گام بعدی بعد از برندسازی باید تجاری‌سازی تعاونی‌ها تقویت شود.

وی از مزیت‌های خوب کرمانشاه در زمینه تعاونی‌ها هم یاد کرد و گفت: کرمانشاه خصوصا در زمینه تعاونی‌های مرزنشین به دلیل همجواری با کشورهای همسایه مزیت خوبی دارد و می‌توان در حوزه توریسم درمانی نیز با کمک تعاونی‌ها خوب کار کرد.

 

 

انتهای پیام/د

تعاونی‌ها یکی از تشکل‌های مهم

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، تعاونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار