مواد غذایی که چشمانتان را مانند عقاب تیزبین می‌کند + اینفوگرافی

یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت چشم و بینایی، دقت در رژیم غذایی است، در این صورت با مصرف موادغذایی می‌توانید چشمانی سالم و تیزبین داشته باشید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  تقویت چشم و بینایی با تغذیه شامل خوردنی‌ها و نخوردنی‌ها می‌شود که با شناخت آن‌ها می‌توانید در مراقبت از چشمتان از راه خوراکی بهتر عمل کنید.

چشم عضو مهمی است که مراقبت‌های زیادی نیاز دارد و یکی از این‌ها رعایت‌ها اصول تغذیه‌ای برای داشتن چشمانی سالم است.


بیشتر بخوانید: خوراکی‌هایی مفید برای داشتن چشمان سالم


به طور کلی شما باید مقدار زیادی سبزیجات سبز و پر برگ را هفته‌ای دو بار مصرف کنید تا چشمی سالم داشته باشید اما در کنار این نکات با برخی از مواد غذایی مفید برای چشم آشنا می‌شوید.

لوتئین یکی از 600 کاروتنوئید طبیعی شناخته شده به حساب می‌آید، در سبزیجات با برگ‌های سبز مانند اسفناج و کلم به عنوان یکی آنتی اکسیدان‌های مطرح است و برای جذب نور آبی رنگ توسط ارگانیسم‌های بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوتئین در گیاهان به صورت اسیدهای چرب با یک یا دو اسید چرب یافت می‌شود.

مواد غذایی که چشمانتان را مانند عقاب تیزبین می‌کند + اینفوگرافی

لوتئین چیست؟

لوتئین تأمین کننده مواد مغذی چشم است، این تأمین کننده بدن از طریق کاهش خطر دژنراسیون و ماکولائی موجب حفظ سلامت چشم‌ها می‌شود؛ شواهد ایدئوبیولوژیکی مبنی بر وجود ارتباط بین پایین بودن غلظت لوتئین و زگنا  از یک سو  و خطر بیماری دژنراسیون ماکولائی وابسته به سن از سوی دیگر وجود دارد.

میوه‌های موثر در حفظ سلامت چشم

میوه‌های سرشار از ویتامین C مانند پرتقال، هلو، توت فرنگی، گوجه فرنگی و فلفل دلمه‌ای قرمز از سرخک‌های موجود در چشم حفاظت می‌کند و خطر بروز آب مروارید را کاهش می‌دهد.


بیشتر بخوانید: چگونه در تمام عمر چشمان سالمی داشته باشیم؟


بادام زمینی منبع عالی ویتامین E است و از چشم در برابر آسیب رادیکال آزاد محافظت می‌کند، این  ویتامین از پیشرفت  آب مروارید، دژنراسیون لکه زرد پیشگیری می‌کند، بادام، دانه آفتاب گردان و فندق همه منبع عالی ویتامین B بدن است.

 

مواد غذایی که چشمانتان را مانند عقاب تیزبین می‌کند + اینفوگرافی

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
رسول
۱۸:۴۲ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام،دریک کتاب قدیمی خوانده ام که ریختن یک قطره ابلیمودرچشم مفیدمیباشد .لطفا چشمپزشکان محترم نظردهند.
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۲۳:۵۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۷
چه جالب . عالی
آخرین اخبار