بررسی آخرین راهکارهای افزایش بهره وری درخصوص بودجه

آخرین راهکارهای افزایش بهره وری درشرایط پیش روی کشور،در نخستین نشست هم اندیشی مدیران ستادی واستانی سازمان برنامه وبودجه کشور در رشت بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سعید نمکی معاون امورعلمی، فرهنگی واجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشوردر نشست راهکار‌های افزایش بهره وری گفت:هدف اصلی این گردهمایی شناسایی تنوع قابلیت‌ها وکاستی‌های موجود در استان‌ها و حرکت در جهت تحقق اقتصاد مقامتی است.
وی با اشاره به اینکه گذشتن از شرایط اقتصادی پیش روی کشور نیازمند استفاده از منابع حداقلی و حرکت برای  بهره وری حداکثری است افزود: ملت بزرگ ایران با همدلی و اتحاد، در این مقطع تاریخی، سرافرازانه از تهدیدات خارجی عبور می‌کنند.
معاون امورعلمی، فرهنگی واجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشوردر توجه ویژه به بخش فرهنگ وهنردر بودجه سالانه کشور را ضروری دانست واظهار داشت: درسال ۹۶ با وجود اینکه بودجه کشور ۶ وهفت دهم درصد افزایش داده شد، بودجه پژوهش دانشگاه‌ها رشد ۲۸ درصدی داشت که امیدواریم امسال تخصیص حداکثری آن تحقق یابد.
سعید نمکی با اشاره به بودجه پارک‌های علم وفناوری گفت: در سال ۹۶ اعتبار برخی از پارک‌های علم وفناوری کشور ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش داده شد که سال آینده با توجه ویژه به بودجه علمی وفرهنگی کشوراین رقم افزایش یاد.
رمضان پور معاون مجلس وتوسعه منطقه‌ای سازمان برنامه وبودجه کشور نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این نشت گفت: با توجه به شرایط فعلی، هم اندیشی روسای سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان ها، کمک زیادی به برنامه ریزی برای گذشتن از شرایط دشواراقتصادی را فراهم می‌سازد.
آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر گفت: داشتن تقوا الهی وایمان همراه با عمل صالح کمک زیادی به مدیران برای تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی می‌کند.
وی، وحدت، تلاش وپشتکار همراه با صداقت را لازمه عبور از بحران‌های پیش روی کشور دانست و افزود: دشمنان نظام مقدس اسلامی از ابتدای انقلاب با فشار و تحریم در صدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی بوده اند که با هوشیاری وهمدلی مردم ومسئولان توطئه‌های آنان خنثی شده است.
مصطفی سالاری استاندار گیلان نیز برگزاری نخستین نشست هم اندیشی مدیران ستادی واستانی سازمان برنامه وبودجه کشور در رشت را حرکتی مثبت برای همفکری وحل مشکلات پیش رو دانست وگفت: نقش محوری سازمان‌های برنامه وبودجه استانی در توسعه کشور و تحقق اهداف کلان نظام مقدس اسلامی بر کسی پوشیده نیست.
وی با اشاره به اینکه وابستگی به نفت و بودجه نفتی آفتی بزرگ است افزود: استان گیلان با داشتن طبیعت بی نظیر، همجوار بودن با کشور‌های حاشیه دریای خزر، ظرفیت سرمایه گذاری، جذب گردشگر و حرکت برای عدم اتکا به بودجه نفتی را داراست.
احمد سیاوش پوررئیس کل دادگستری گیلان هم در این مراسم گفت: حرکت در چارچوب قانون و در نظر گرفتن مصلحت کشور می‌تواند زمینه فعالیت درست و بدون تخلف را در دستگاه‌های اجرای فراهم سازد.
وی با اشاره به آمادگی قوه قضاییه برای کمک به توسعه کشور و فراهم شدن حضور بخش خصوصی درفعالیت‌های مختلف تصریح کرد: با وجود بسیاری از تحریم‌های ظالمانه، نظام مقدس اسلامی به برکت خون هزاران شهید سرافرازهمچنان با اقتدار در مقابل استکبار ایستاده است و وظیفه همه مدیران دستگاه‌های اجرایی است که تقوا و عمل صالح را سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام / ق

 

راهکارهای افزایش بهره وری در نخستین نشست هم اندیشی مدیران ستادی واستانی سازمان برنامه وبودجه کشور در رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.