کاهش ۱۶ درصدی اعتبارات در گیلان

اعتبارات استان گیلان نسبت به پارسال ۱۶ درصد کمتر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سید محمد احمدی فرماندار شهرستان رشت گفت: اعتبارات سال ۹۷ برای شهرستان رشت ۱۴۷ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان از ۲ محل استانی و جزء ۱۸ اختصاص یافته است که باید با برنامه ریزی مدون میان دستگاه‌های مختلف شهرستان رشت تخصیص یابد.

وی به کسری اعتبارات استانی نسبت به سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: اعتبارات سال ۹۶ در ۳ ردیف توازن ماده ۱۸۰، تملک و استانی تعریف شده بود که امسال با کاهش اعتبارات ۱۶ درصدی در ۲ ردیف بودجه تعریف شده و این در حالی است که ۳۸ درصد از پروژه‌هایی که امسال در هفته دولت در استان به بهره برداری رسید در حوزه شهرستان رشت بود.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه برای جبران کسری بودجه باید بیش از پیش از ظرفیت‌های ملی بهره گرفت گفت: نمایندگان مجلس باید در این زمینه بیش از پیش کمک کنند.

سید محمد احمدی همچنین به پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان رشت اشاره کرد و افزود: اعتبارات امسال فقط به پروژه‌هایی اختصاص می‌یابد که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت کار داشته باشند.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی که دارای پیشرفت کار پایینی برخوردارند برای تعیین تکلیف و اتمام کار باید به بخش خصوصی واگذار شوند و از سرمایه گذاری بخش خصوصی بهره گیرند.

فرماندار شهرستان رشت گفت: بر اساس ماده ۲۳ از این پس، پروژه‌های جدید باید ضمن رعایت ملاک زیست محیطی، تدوین برنامه و جدول زمانبندی مشخص اجرا شود.

سید محمد احمدی با بیان اینکه در شاخص آب و راه روستایی در حد مطلوب نیستم افزود: باید با جذب اعتبارات و تلاش جهادی مسئولان بتوانیم زمینه حداکثری بهره مندی مردم از آب شرب و راه روستایی را بیش از پیش فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۲۶ قانون برنامه ششم باید اعتبارات بین ۵ تا ۸ درصد برای اجرای طرح هادی، یک درصد بسیج، ۱۰ درصد آب شرب روستایی اختصاص یابد.

فرماندار شهرستان رشت گفت: امسال در دستور کار داریم تا بخشی از اعتبارات سال ۹۷ را در زمینه فرهنگی به ویژه کتاب و کتابخوانی اختصاص دهیم.

سید محمد احمدی همچنین به مدیرانی که سال قبل نسبت به تخصیص اعتبارات دستگاه خود مطالبه گری نکرده بودند تذکر داد و گفت: اعتبارات به دستگاه‌های فعال و خدمت رسان تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال به‌مناسبت هفته دولت۳۱۵ پروژه با اعتبار ۴۱۲ میلیارد و ۵۶۶ میلیون تومان در شهرستان رشت افتتاح شد تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه‌ها برای ۲ هزار و ۱۹۰ نفرشغل ایجاد شد.

در ادامه این نشست تخصصی، صادق حسنی از نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال از نظر اعتبارات در کشور با مشکل روبه رو هستیم گفت: متاسفانه در کشور لابی‌هایی وجود دارد که با رفاقت اعتبارات ملی را برای استان خود تخصیص می‌دهند.

وی به اعتبارت ملی که ارزش ریالی آن چندین برابر از اعتبارات استانی است اشاره کرد و افزود: در تلاشیم تا با جذب اعتبارات ملی مشکل کسری بودجه را تا حدودی رفع کنیم.

صادق حسنی همچنین به پروژه‌های ناتمام استان اشاره کرد و گفت: باید برای جبران کاهش اعتبارات از ظرفیت بخش خصوصی بیش از پیش بهره گیریم.

وی با بیان اینکه دولت میخواهد با واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی ضمن جبران کسری بودجه، به توسعه و سازندگی هرچه بیشتر کشور کمک کند، از مدیران دستگاه‌های مختلف خواست برای اجرای و تکمیل پروژه‌های خود از ظرفیت بخش خصوصی بهره گیرند.

 

انتهای پیام/م.ع

اعتبارات سال ۹۷ گیلان کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.