پرداخت ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در رشت

۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در شهرستان رشت پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سید محمد احمدی، فرماندار رشت در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی در بخش‌های کشاورزی و مشاغل خانگی در شهرستان رشت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه اشتغال، بهبود وضعیت کشاورزی و تجارت محور اصلی برنامه‌های سال ۹۷ خواهد بود، افزود: ۸۳ درصد بودجه شهرستان در سال ۹۶ جذب شده است و پیشرفت‌های مطلوب در بخش‌های مختلف این شهرستان حاصل شده است.

فرماندار رشت خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ درصد از ۲۸۶ کیلومتر خط انتقال شبکه توزیع آب روستایی و ۴۵ درصد برق شهرستان رشت فرسوده شده است که خسارت زیادی به بخش‌های آب و برق وارد کرده است.

احمدی از آمادگی شهرستان رشت برای پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از ۷ میلیون مسافر و گردشگر از نقاط مختلف این شهرستان دیدن کردند که بیش از ۲ میلیون نفر آن‌ها در این شهرستان اقامت ۳ روزه داشتند و پیش بینی می‌شود این میزان در ایام نوروز، ۱۵ درصد افزایش داشته باشد.

جبار کوچکی نژاد، یکی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه تصمیم گیری‌ها در مرکز کشور انجام می‌شود، حضور وزرا و معاونان رئیس جمهور در استان موجب شد برخی مشکلات مردم را هیأت دولت از نزدیک مشاهده و برای برطرف شدن آنها چاره اندیشی کنند.

وی افزود: ۴ میلیارد تومان اعتبار برای احداث شهرک علمی پارک علم و فناوری در نظر گرفته شده است که سال ۹۷ تخصیص داده می‌شود.

محمدصادق حسنی از دیگر نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه جلسه شورای اداری گفت: مسئولان باید در راستای حل مشکلات مردم اهتمام ورزند.

وی افزود: مسئولیت امانت الهی هست که همه باید در انجام این امتحان الهی از دیگران در راستای حل مشکلات مردم پیشی بگیرند.

در این مراسم ضمن قدردانی از منا ابرو فراخ، محمدعلی ویشگاهی به عنوان معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری رشت منصوب شد.

 

انتهای پیام/ع

برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.