شاهکار کبدی کاران سیستان وبلوچستان در مسابقات جاکارتا/ مدال طلا به ایران رسید

تیم‌های ملی کبدی بانوان و مردان کشورمان با حضور کبدی کاران سیستان و بلوچستان با پیروزی بر تیم‌های هند و کره جنوبی به مقام قهرمانی رسیدند.

کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی از سوی دانشجوی دانشگاه آزاد واحد زابلبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، در حالی ششمین روز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ با کسب مدال برای کاروان ایران همراه بود که تیم‌های ملی کبدی بانوان و مردان کشورمان با حضور کبدی کاران سیستان و بلوچستان با پیروزی بر تیم‌های هند و کره جنوبی به مقام قهرمانی رسیدند و در جاکارتا طلایی شدند.

چهار کبدی کار استان سیستان و بلوچستان خانم‌ها فریده ظریف دوست و محبوبه سنچولی و آقایان سعید مقدم بقا و هادی اشترک، با درخشش خیره کننده خودشان در مسابقات آسیایی بار دیگر افتخارآفرین شدند و برگ زرین دیگری به افتخارات ورزش استان و کشور افزودند.

رقابت‌های آسیایی جاکارتا با حضور برترین تیم‌های کبدی برگزار شد و تیم آقایان با حضور هادی اشترک دانشجوی رشته تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل بازیکن صاحب سبک استان که در لیگ هندوستان بازی می‌کند، در دو دیدار سخت و طاقت فرسا مقابل پاکستان و هندوستان خود را به فینال رقابت‌ها رساند و با درخشش ملی پوشان به عنوان تیم پیروز میدان رقابت فینال را ترک کرد و بر سکوی نخست آسیا ایستاد و مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا را بدست آورد.

همچنین در تیم ملی بانوان ایران هم فریده ظریف دوست و محبوبه سنچولی دو بانوی کبدی کار استان نیز توانستند با شکست رقبای سرسخت خود به همراه تیم ملی کبدی بانوان به مقام قهرمانی رقابت‌های آسیایی جاکارتا دست یابند تا کبدی کاران استان در کسب این دو افتخار نقش مهمی ایفا کرده باشند.

دبیر هیئت کبدی سیستان و بلوچستان گفت: ۴ کبدی کار آقا و بانوی استان در قالب تیم‌های ملی کبدی برای کشور ایران در ‏مسابقات جاکارتا افتخار آفرینی کردند. ‏

مسعود مقدم بقا افزود: آقایان هادی اشترک و سعید مقدم بقا و خانم‌ها فریده ظریف دوست ‏و محبوبه سنچولی به نمایندگی از استان و در قالب تیم ملی در مسابقات جاکارتا حضور یافته و برای کشورمان با کسب مدال طلا ‏افتخار آفرینی کردند. ‏

وی ادامه داد: ورزشکاران استان به همراه اعضای تیم ملی، دیشب برای بازگشت به ایران اسلامی، به مالزی رفته و امروز وارد تهران خواهند شد، زمان بازگشت ورزشکاران استان عصرامروز ‏مشخص خواهد شد. ‏

وی تاکید کرد: در زاهدان، زابل و زهک ستاد استقبالی برای این ورزشکاران تشکیل شده است. ‏

وی از مشکلات هیئت کبدی استان به نبود اسپانسر، عدم توجه مسئولان به ورزش کبدی و ورزشکاران این رشته، عدم تحقق ‏وعده‌های مسئولان و ... اشاره کرد و داشتن نفوذ در فدراسیون کبدی، ظرفیت و استعداد فراوان در زهک و زابل در رشته ‏کبدی را از نقاط قوت این رشته در سیستان و بلوچستان برشمرد. ‏

سیستان و بلوچستان یکی از قطب‌های اصلی رشته کبدی در کشور است و رشته کبدی یکی از رشته‌های اصیل و بومی این منطقه محسوب می‌شود.

در این دوره از مسابقات تیم کبدی جمهوری اسلامی ایران پس از شکست تیم مدعی هند در نیمه نهایی در بازی فینال تیم کره جنوبی را با اقتدار شکست داد و عنوان نخست این بازی‌ها را کسب کرد.

قبل از این بازی تیم ملی کبدی بانوان جمهوری اسلامی ایران مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا را با شکست تیم ملی کبدی هند در فینال به دست آورد.

انتهای پیام/ع

مسابقات جاکارتا 2018

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار