رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو:

مکمل‌ها ارز دولتی نمی‌گیرند/ تا پایان سال ۹۷ کمبو‌دی در تأمین شیر خشک نداریم

خانوی گفت: مکمل‌های تغذیه‌ای مشمول ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نمی‌شوند و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت آن‌ها هستیم.

مکمل‌ها ارز دولتی نمی‌گیرند / تا پایان سال 97 کمبو‌دی در تأمین شیر خشک‌ نداریمبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خانوی‌ رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص مکمل‌های تغذیه‌ای و افزایش قیمت آنها‌ با توجه به نوسانات‌ ارزی گفت: مکمل‌ها مشمول‌ ارز دولتی‌ 4 هزار و 200 تومانی نمی‌شوند که این امر موجب افزایش قیمت‌ آنها شده‌ است.

وی ادامه داد: نظارت بر قیمت‌ها جزء وظایف‌ سازمان و غذا و دارو نیست اما به دلیل آن که متولی سلامت مردم هستیم با سندیکا‌ و اتحادیه‌های مربوط‌ ارتباط نزدیکی داریم تا بتوانیم‌ از افزایش قیمت مکمل‌ها در برخی موارد جلوگیری کنیم‌ تا آ‌سیبی به سلامت‌ مردم وارد نشود.

خانوی‌ ادامه داد: مراقب هستیم‌ مکمل‌ها با قیمتی‌ که اتحادیه‌ به ما گزارش می‌دهد به فروش برسند‌ در همین راستا‌ اخیراً 2 شرکت که افزایش قیمت‌ نا متعارف‌ داشتند را به سازمان غذا و دارو‌ دعوت کردیم‌ و در نتیجه‌ تعامل قیمت مکمل‌ها به حد متعارف قبل بازگشت.

تلاش برای افزایش ذخیره‌ استراتژیک مواد اولیه‌ و شیر خشک‌های رژیمی‌

رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو در ادامه‌ با تأکید بر اینکه‌ تا انتهای سال 97 کمبو‌دی در تأمین شیر خشک‌ رژیمی و متابولیک‌ نخواهیم داشت، گفت: در تلاش هستیم‌ ذخیره‌ استراتژیک مواد اولیه‌ و شیر خشک‌های رژیمی‌ و متابولیک‌ را افزایش دهیم و به زودی در این راستا فراخوانی‌ برای تأمین شیر خشک در سال 98 اعلام می‌شود تا نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد.

خانو‌ی عنوان کرد: ممکن است در شیر خشک رژیمی و متابولیک‌ یک برند‌ یا طعم خاص وجود نداشته باشد اما اینکه‌ نوعی از شیر خشک‌ مورد نیاز بیماران متابولیک‌ را نداشته باشیم‌ ممکن نیست.

وی در پاسخ به تبلیغ‌ شرکت‌ دارویی در خصوص داروی درمان قطعی میگرن‌ گفت: سازمان غذا و دارو در حوزه فرآورده‌های گیاهی وقتی مجوزی‌ را به تولیدکننده‌ می‌دهد باید با همان برچسب‌ که سازمان غذا و دارو تعیین کرده است دارو در بازار عرضه شود؛ شرکتی‌ که داروی مکمل‌ درمان میگرن‌ را تولید کرده است با تذکر سازمان غذا و دارو اصلاحیه‌ لازم را انجام داد.

خانوی‌ تأکید کرد: مردم توجه داشته باشند در داروهای گیاهی همان چیزی را که روی بسته بندی درج شده است سازمان غذا و دارو تأیید کرده است و در صورتی که تولید کنندگان‌ بخواهند فرآورده‌ گیاهی را با برچسب دیگر یا تبلیغات دروغین به فروش برسند با متخلفان‌ برخورد حقوقی خواهد کرد.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که تولیدکنندگان‌ سعی می‌کنند وارد این فضاها‌ نشوند زیرا در صورت تخلف‌ فرآورده‌ طبیعی آنها ریکال‌ ( جمعی آوری از بازار ) خواهد شد که این اتفاق نامناسبی‌ برای یک شرکت دارویی است و تبعات منفی به دنبال دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار