اجرای طرح تابستانه کنترل و مهار تصادفات پلیس راه شمال و جنوب سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح کنترل و مهار تصادفات پلیس راه شمال و جنوب از ابتدای مردادماه سال جاری به مدت یک ماه خبر داد.

اجرای طرح تابستانه کنترل و مهار تصادفات پلیس راه شمال و جنوب سیستان و بلوچستانسردار محمد قنبری در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: به منظور حضور فعال و هدفمند کارکنان و تیم‌های گشتی پلیس راه در طول محور‌های مواصلاتی استان طرح کنترل و مهار تصادفات پلیس راه شمال و جنوب استان از مردادماه سال جاری به اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: با توجه به تحلیل‌های صورت گرفته از حوادث ترافیکی سال گذشته این طرح ویژه با هدف کنترل و برخورد با تخلفات حادثه ساز و با تمرکز بر محور‌های پرحادثه تهیه و به همه رده‌های صف و ستادی ابلاغ شده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: اعمال قانون بدون اغماض با متخلفانِ از مقررات راهنمایی و رانندگی و جلوگیری از وقوع حوادث بارویکرد تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز از جمله اهداف مهم این طرح است.

وی افزود: کنترل و تذکر به رانندگان عبوری توسط مأموران آموزش دیده و بیان توصیه‌های ترافیکی، نظارت دقیق بر وسایل نقلیه عمومی و مسافربری در مقابل پاسگاه‌های پلیس راه بر اساس روند نمای کنترل در راستای ارتقای ایمنی و رضایتمندی مسافران، استفاده از ظرفیت تیم‌های نامحسوس اعزامی از سازمان‌های حمل و نقل و پایانه‌های استان به منظور برخورد با تخلفات رانندگان متخلف حرفه‌ای بخصوص در روز‌های پرتردد در محور‌های هدف از جمله دیگر اهداف این طرحِ ویژه است.

سردار قنبری یادآور شد: حمل و نقل، ترافیک و تصادفات جاده‌ای موضوعاتی چند وجهی هستند که ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های مرتبط با آن‌ها به مولفه‌های مختلفی وابسته است.

وی در این باره توضیح داد: استانداردسازی راه‌ها و جاده ها، ایمن سازی خودرو‌ها و تنوع بخشی به ناوگان حمل و نقل و شرایط جغرافیایی و فرهنگی و... از جمله عوامل تأثیرگذار بر مدیریت کلان این حوزه است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در پایان گفت:آموزش و فرهنگ سازی به عموم جامعه با استفاده از ظرفیت رسانه ها، استاندارد سازی جاده‌ها و وسایل نقلیه و بالابردن ضریب ایمنی خودروها، مشارکت دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی و آحاد جامعه از جمله راهکار‌های تحقق اهداف ذکر شده هستند.

گفتنی است این طرح به مدت یک ماه از ابتدای مردادسال جاری اجرایی شده است.

انتهای پیام/پ

طرح تابستانه کنترل و مهار تصادفات پلیس راه شمال و جنوب سیستان و بلوچستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.