برگزاری جلسه مشاوران امور بانوان فرمانداری ها در اهواز

جلسه مشاوران امور بانوان فرمانداری ها در کلانشهر اهواز با حضوری جمعی از مسئولان استانی در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد.

فرانک موسوی، مشاور امور بانوان استانداری خوزستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان کرد: در جلسه مشاوران امور بانوان فرمانداری ها 4 دستور کار شامل؛ تاب آوری اجتماعی، تبیین سند توسعه زنان استان، نقش فضای مجازی در خانواده و شناخت آسیب های آن، نقش زنان در توسعه اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری تایید شد.

وی اظهار داشت: دستورکار اول تشریح مرحله دوم طرح تاب آوری اجتماعی بود که در فاز اول 45 تسهیل گری که از سازمان های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده بودند در سطح 2 آموزش دیدند و در 45 محله اهواز ورود کرده اند و کارگاه های آموزشی ویژه زنان و خانواده ها و همچنین آقایان با هدف ارتقاء سطح تاب آوری اجتماعی خانواده ها برگزار می کنند تا بانوان بتوانند در مدیریت مشکلات خود، خانواده و محله و اجتماع تاثیرگذار باشند.

موسوی دستورکار دوم که در این جلسه تایید شد را تبیین سند توسعه زنان استان عنوان و تصریح کرد: گام های اولیه این طرح در سطح استانی و شهری انجام شده و توانستیم فرصت ها و تهدیدهای حوزه زنان و خانواده را شناسایی کنیم.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در این خصوص در مرحله تعریف پروژه هستیم و در مقاطع مختلف از جمله؛ مهدکودک، پیش دبستانی، دبستان، مقطع متوسطه اول و دوم، زنان خانه دار و شاغل، ویژه دختران و زنان پروژه های تحقیقاتی را تعریف کرده و به طرح و برنامه تبدیل می کنیم تا بتوانیم سند توسعه زنان استان را نهایی نماییم.

مشاور امور بانوان استانداری خوزستان پرداختن به نقش فضای مجازی در خانواده را دستورکار سوم این جلسه عنوان کرد و اذعان داشت: کارشناس امر به آسیب های فضای مجازی پرداخت و اینکه به فضای مجازی بعنوان یک فرصت نگاه کنیم و تهدید را به فرصت در خانواده تبدیل کرده و بتوانیم این فضا را بویژه در کودکان مدیریت نماییم.

این مقام مسئول، نقش زنان در توسعه اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری را دستورکار چهارم در این جلسه ذکر نمود و اظهار کرد: وضعیت شهرستان ها در حوزه زنان به منظور دریافت تسهیلات و ایجاد اشتغال مورد بررسی قرار گرفت و به مشکلات اجرایی این طرح ها پرداخته شد و امیدواریم بتوانیم کمک کنیم بانوان بتوانند از تسهیلات شتغال فراگیر و تسهیلات روستایی بهره مند شوند و در اشتغال استان سهم و نقش داشته باشند.

انتهای پیام/گ

مشکلات بانوان زیر ذره بین مسئولان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.