معاون بهداشت دانشگاه شهید بهشتی خبر داد؛

مراجعه سه میلیون و ٩٠ نفر به حوزه سلامت دانشگاه شهید بهشتی

عرشی گفت: سال ٩٦ حدود ٣ میلیون و ٩٠ نفر مراجعه كننده به حوزه بهداشت دانشگاه شهید بهشتی داشتیم كه تعداد خدمت ما در این سال ٣٤ میلیون خدمت ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهنام عرشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در كنگره كشوری تكامل كودكان كه صبح امروز در بیمارستان مفید برگزار شد، اظهار كرد: هدفی كه ما سال های اخیر دنبال كردیم این بود كه با همكاری وزارت بهداشت سه حوزه بهداشت، درمان و آموزش را با هم ادغام كنیم تا بتوانیم در روند پیشرفت در این حوزه ها به نتایج مثبتی دست پیدا كنیم.

عرشی با اشاره به اینكه دانشگاه‌ها نقش موثری در این هدف گذاری دارند، خاطر نشان كرد: دانشگاه ها در 30 سال گذشته هدف های متعددی را در راستای ارتقای حوزه ها دنبال كردند اما دانشگاه شهید بهشتی كه یكی از دانشگاه های فعال در این زمینه بوده است فعالیت مستمر ثمری در این راستا داشته است؛ این كار توسط متخصصان اطفال در این حوزه شروع شد و همچنان این طرح در حال تكامل است.

معاون بهداشت دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینكه این دانشگاه كلینیک تراب را برای ارتقای سطح كیفیت تشكیل داده است، افزود: دانشگاه شهید بهشتی از چند سال گذشته در راه اندازی مركز تكامل جامع كودكان اقدامات خوبی داشته است.

وی ادامه داد: حوزه بهداشت دانشگاه شهید بهشتی با ٥.٥ میلیون مراجعه كننده بزرگترین حوزه را در كشور دارد؛ ما در این دانشگاه ٣٢١ پایگاه بهداشتی را اداره می كنیم، حوزه بهداشت دانشگاه در سال ٩٥ حدود ٢٤ میلیون خدمت به مراجعه كننده‌ها داشتیم كه این رقم نشان دهنده این است كه ما مسیر درست را پیش رو داریم.

عرشی اظهار كرد: سال ٩٦ حدود ٣ میلیون و ٩٠ نفر مراجعه كننده داشتیم كه تعداد خدمت ما در این سال ٣٤ میلیون خدمت ثبت شده است؛ طبیعی است اگر این آمار مورد حمایت متخصصان علمی قرار بگیرد بهتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه ما تكامل حركتی را در پیش گرفته ایم، عنوان كرد: مركز همایون را ظرف یک تا دو هفته آینده افتتاح خواهیم كرد كه گام بزرگی در این راستا خواهد بود؛ تكامل با لقاح شروع می شود و بعد از تولد اختلالات خود را نشان خواهد داد.

در حال تكمیل..

در ادامه مراسم ریحانه عسگری كاردرمان كودكان كه اختلالات تكاملی دارند در خصوص تاثیرات كار درمانی زود هنگام در تاخیر تكاملی حركتی، اظهار كرد: رویكردی كه در اختلالات تكاملی كودكان ارائه می شود مربوط به نقش خانواده‌ها است؛ این رویكرد اشاره به تاثیر خانواده در درمان بیماری دارد.

عسگری با اشاره به اینكه بسیاری از مسائل در تكامل حركتی كودكان باید شناخته شود، خاطر نشان كرد: در بحث تكامل حركتی مسائل عاطفی، احساسی و حركتی باید شناخته شود؛ متخصصان در این برنامه برای درمان اختلالات تكاملی كودكان مغز را مورد بررسی قرار می دهند، چرا كه مغز بیشترین تاثیر در روند بهبودی بیماری را دارد و تمام حركات فرد تحت تاثیر مغز است.

هیچ کودکی ناتوان نیست

وی با بیان اینكه باید در روند درمان بیمار فعالیت‌ها و برنامه‌ها منظم باشد، عنوان كرد: باید در درمان كودک توانایی ها در نظر گرفته شود و نباید فقط گفت این كودک ناتوان است؛ كودک در كنار ناتوانایی‌ها، توانایی هایی هم دارد كه می توان این توانایی‌ها را شناخت و بیشتر روی آن تمركز كرد و بیماری را بهبود بخشید.

عسگری با تاكید بر اینكه نباید با كودكان با زور و خشم برخورد كرد، مطرح كرد: زمانی كه با كودک با خشم برخورد می شود افسردگی و ترس به بیماری فرد اضافه می‌شود و این جریان روند بهبود بیماری را مشكل ساز می‌كند؛ ما به دنبال درمان بیماری هستیم نه اینكه دردهای دیگری برای فرزند به وجود آوریم، این درمان باید با كمک خانواده ها پیش رود زیرا آن ها مهم ترین نقش را در این زمینه دارند.

وی با اشاره به اینكه اختلالات باید سریع در كاردرمانی مطرح شود، گفت: زمانی كه اختلالات به سرعت در كاردرمانی مطرح شود بیشترین تاثیر را دربهبود روند بیماری دارد؛ فرد تا ٣ سالگی می تواند با كاردرمانی بهترین  تاثیرات را ببیند تا از روند بیماری جلوگیری كرد.

این كاردرمان در خصوص بحث تكامل حركتی و مداخلات كاردرمانی یاد آور شد: كاردرمانی دیدگاه كاملی در این راستا دارد و از مهم ترین عواملی كه در كاردرمانی موثر است بحث رفلكس ها است؛ رفلكس های سطح بالا باید حذف شود و این حذف بستگی به زمان شناسایی اختلال دارد كه خانواده ها باید سریعا در صورت دیدن این اختلالات به كاردرمان مراجعه كنند.

 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار