پرداخت بدهی 50 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: امسال دولت با تدبیر مجلس شورای اسلامی در بودجه مکلف شد 50 هزار میلیارد تومان بابت بدهیهای خود به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر سید تقی نوربخش، دیروز در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات تامین اجتماعی صنعتگران و فعالان اقتصادی منطقه کاشان، بدون اشاره به میزان بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی، افزود: این اقدام مهم در راستای اجرای آئین نامه اجرایی بند «و» تبصره پنج چهارشنبه هفته گذشته در هیات دولت به تصویب رسید که گام بسیار بزرگی برای انجام تعهدات این سازمان است.

وی جمعیت حدود 6 میلیون نفری مستمری بگیران اصلی و تبعی سازمان تامین اجتماعی را یادآورشد و گفت: سازمان زندگی این عده را به لحاظ مستمری، درمان، هزینه های زیارت و خواربار و مسکن را حمایت می کند.

به گفته وی، سالیانه حدود 100 هزار میلیارد تومان بر اساس بودجه سال 97 در سازمان تامین اجتماعی برای تجهیز منابع پرداخت می شود که حدود 25 درصد بودجه کل کشور است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: فقط 4 هزار و 550 میلیارد تومان در هر ماه (فروردین، اردیبهشت و خرداد) مستمری از جمله حدود 150 میلیارد تومان کسورات بیمه تکمیلی، 1500 میلیارد تومان بیمه بیکاری و 200 میلیارد تومان نیز کل هزینه های لجستیک پرداخت شده است.

 یک چهارم از پرداختهای این سازمان به مستمری بگیران است

نوربخش، پرداخت یک چهارم از پرداختهای این سازمان به مستمری بگیران را که حدود 4700 میلیارد تومان است خاطرنشان کرد و گفت: پرداخت این هزینه سخت و زیان آور است اما واقعا اینطور نیست و علت آن نیز وجود 18 قانون تعهد بدون منبع در این سازمان است که بیشتر آنها هم بازنشستگی پیش از موعد است و با این رشد شیب تند، مشخص است که چه بلایی بر سر صندوق می آید.

وی با تاکید بر اینکه مبنای همه باید عمل به قانون باشد و همه به آن تمکین کنند، گفت: مجموع 200 بخشنامه سخت و زیان آور طی 60 سال فعالیت سازمان تامین اجتماعی را تبدیل به یک بخشنامه کرده ایم و همچنین 134 بخشنامه بیمه بیکاری نیز تبدیل به یک بخشنامه شده است.

 بازنشستگی قبل از 30 سال تعادل منابع و مصارف را بر هم زده است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به وجود ضعف در برخی از قانونهای گذشته، بیان کرد: کارگری که باید بعد از 30 سال کار، بازنشسته شود با 20 یا 25 سال سابقه کار بازنشسته می شود که تعادل منابع و مصارف به هم زده و حرکت بر مبانی بیمه ای را دچار خلل می کند.

دکترنوربخش، انجام آسیب شناسی هایی در دولت تدبیر و امید را تاکیدکرد و گفت: نخستین گام این بود که تعهدات بدون منبع را در سازمان تامین اجتماعی قطع کردیم، قانون همسان سازی در مجلس تصویب شد و هم اکنون سازمان در شرایطی است که با وجود همه مشکلات، مبالغ پرداخت می شود.

نوربخش در خصوص صندوق تامین اجتماعی نیز گفت: اعتقاد دارم که این صندوق باید سه جانبه گرایی با حضور کارفرما، کارگر و دولت اداره شود و این اصل اساسی اداره همه صندوقهای بیمه ای است.

 برخی نمایندگان مخالف حضور دولت در صندوق هستند

به گفته وی برخی نمایندگان مخالف حضور دولت در صندوق هستند اما صندوق یک صندوق بین نسلی است و اگر دولت نباشد، بیمه گزار از چه کسی باید حق خود را بگیرد.

برخی از فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع شهرستان های کاشان و آران و بیدگل مشکلات واحدهای خود در خصوص سازمان تامین اجتماعی را در این نشست که در سالن غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد کاشان برگزار شد بیان کردند.

شایان ذکر است: دکتر نوربخش همزمان با هفته تأمین اجتماعی برای افتتاح دو طرح تامین اجتماعی شعبه شهید ابوالفضل زارعی راوند در کاشان ، درمانگاه تامین اجتماعی حضرت ابوالفضل (ع) در آران و بیدگل و نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی و صنعتگران کاشان به این شهرستان سفرکرد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: تامین اجتماعی ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.