استاندار آذربایجان شرقی؛

دولت ، بخش خصوصی و تعاونی ها باید هم راستا و هماهنگ کار کنند

استاندار آذربایجان شرقی گفت : دولت ، بخش خصوصی و تعاونی ها باید هم راستا و هماهنگ کار کنند تا معیشت مردم دچار مشکل نشود.

ضرورت هماهنگی برای رفع مشکلات معیشتی مردمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  خدابخش استاندار آذربایجان شرقی ،امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که با محوریت نهاده های دامی برگزار شد افزود : بر اساس آمار موجود ، برای تامین نهاده های دامی در همه گروههای ذرت ، کنجاله ، سویا و جو نیاز به واردات است اما باید توجه داشت که تنها با واردات مشکل حل نمیشود و محموله ها باید قابل رهگیری باشند تا با قیمت درست به دست تولید کننده برسند.


وی با اشاره به ایجاد مشکل توسط برخی اخلاگران در زمینه انبار و حمل و نقل نهاده های وارداتی تصریح کرد : تمامی قیمتها در تمامی مراحل باید در این جلسات تعیین و نهایی و سپس اجرایی شود.


استاندار گفت : برای مدیریت حملات اقتصادی ، دولت ارز را در اولویت اول به کالاهای اساسی و دارو اختصاص داده است که نهاده های دامی هم در این گروه قرار دارند اما نباید عده ای این عرصه را به فضایی برای سودجویی تبدیل کنند و با واردات توسط ارز دولتی دنبال منفعت خود باشند.


وی تاکید کرد : ما با هر سرمایه گذار و بازرگان که در این خصوص همکاری کند ، همراهیم و آماده تزریق نقدینگی به انبارها و حوزه های ترخیص و حمل و نقل هستیم اما در مقابل با هر گونه تخلف هم دراین زمینه برخورد میکنیم.


وی با تاکید بر تنویر افکار عمومی در خصوص اقدامات انجام شده برای کنترل شرایط تحریم اقتصادی گفت : مردم باید بدانند که ریشه هرمشکل اقتصادی پیش آمده از کجاست.


خدابخش خاطرنشان کرد : مناطق آزاد و ویژه در استان ظرفیت بالایی برای ورود کالاهای اساسی دارند اما باید زنجیره واردات و توزیع تکمیل باشد و هر مرحله به صورت قابل رصد طراحی شود تا تکلیف هر محموله تا نقطه نهایی معلوم باشد.

 

انتهای پیام/

 

 

ضرورت هماهنگی برای رفع مشکلات معیشتی مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.