تولید سالانه 650 هزار تن بذر استاندارد محصولات کشاورزی در کشور

معاون کنترل و گواهی بذر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه 650 هزار تن بذر استاندارد گواهی دار محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود.

صمد مبصر، معاون کنترل و گواهی بذر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: یکی از اولویت های اساسی وزارت جهاد کشاورزی تولید بذر استاندارد و گواهی دار محصولات کشاورزی است که در این زمینه سالانه 650 هزار تن بذر استاندارد در کشور تولید می شود.

وی با اشاه به اینکه تولید بذر اهمیت ویژه ای در ارتقاء کیفی و کمی محصولات کشاورزی دارد افزود: اگر کشاورزان از بذر استاندارد و گواهی دار استفاده کنند بی شک تحول عظیمی در افزایش تولیدات محصولات کشاورزی در کشور به وجود می آید.

معاون کنترل و گواهی بذر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال وزارت جهاد کشاورزی افزود: استان اردبیل یکی از استان های موفق در تولید بذر برخی محصولات کشاورزی از جمله ذرت، چغندرقند، سورگوم و سویا است که بسیاری از این بذرهای تولید شده در اردبیل به استان های همجوار صادر می شود.

مبصر افزود: 85 درصد بذر ذرت کشور در استان اردبیل تولید می شود که این یک دستاورد بسیار خوب برای استان اردبیل در حوزه بذر است.

وی افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از قطب های تولید سیب زمینی کشور است انتظار می رود کشاورزان سیب زمینی کار اردبیلی در خرید بذر استاندارد و گواهی بذر را مبنای کار قرار دهند چرا که بذر سیب زمینی استاندارد علاوه بر افزایش تولید و کیفیت مناسب سرمایه گذاری اساسی برای کشاورزان محسوب می شود.

وی تصریح کرد: 100 درصد بذر چغندرقند و سویا کشور در استان اردبیل تولید می شود که این امر نشان از فعالیت خوب سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در حوزه تولید بذر است.

انتهای پیام/ح

تولید 100 درصد بذر چغندر قند و سویا کشور در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.