بهشت پرندگان در معرض آلودگی

رئیس اداره محیط زیست مهاباد گفت: پساب های فاضلاب و کشاورزی روستاهای اطراف تالاب، نخستین سایت پرنده نگری ایران را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،سخنور رئیس اداره محیط زیست مهاباد گفت: با توجه به اینکه تالاب کانی برازان اولین سایت پرنده نگری ایران به دلیل تنوع پرندگان است و سالانه پذیرای حدود 6000 از گونه های پرندگان است، تصریح کرد: متاسفانه آلودگی منابع تغذیه کننده، پساب کشاورزی و سموم( دو عنصر فسفات و نیترات) و فاضلاب روستاهای اطراف تالاب کانی برازان اولین سایت پرنده نگری کشور در شهرستان مهاباد را تهدید می‌کند.

وی افزود: فرهنگ سازی در خصوص کاهش استفاده از سموم و کودهای شیمیایی با استفاده از کشاورزی پایدار در اراضی بالادست تالاب کانی برازان می تواند در کاهش آلودگی این تالاب نقش مهمی داشته باشد.

رئیس اداره محیط زیست مهاباد از ایجاد لاگن های طبیعی و مصنوعی در تالاب کانی برازان مهاباد خبرداد و گفت: دو لاگن طبیعی و مصنوعی (تالاب ها یا دریاچه‌های دست ساز کوچک) به مساحت یک هکتار و به عمق یک متر در تالاب بین المللی کانی برازان ایجاد شده که ایجاد لاگن ها برای بهبود کیفیت آب و احیا تالاب کانی برازان ضروری است و در کاهش آلاینده ها بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ع

تالاب کانی برازان در معرض آلودگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.