دعوت از شهرداری تبریر برای برگزاری نمایشگاه «تبریز ۲۰۱۸» در شهر دوسلدورف آلمان

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کلان‌شهر تبریز گفت: شهرداری تبریز برای برگزاری نمایشگاه تبریز ۲۰۱۸ و شب فرهنگی تبریز در شهر دوسلدورف آلمان دعوت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حاجی‌زاده با حضور در برنامه تلویزیونی تبریزیم به مناسب روز ارتباطات و روابط عمومی، گفت: به جهت نامگذاری تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل در دو شاخه اطلاع رسانی و حوزه امور بین‌الملل بر این مبحث متمرکز شد.

حاجی‌زاده افزود: در شورای چهارم هم در کمیسیون‌های مختلف صحبت شده و مهمترین نقیصه مورد بحث این بود که نتوانسته‌ایم پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های تبریز را مطرح و معرفی کنیم.

وی افزود: تبریز ۲۰۱۸ بهانه‌ای شد تا به طور مضاعف به این امر پرداخت شده و برای رفع این نقیصه تلاش کنیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کلانشهر تبریز، با بیان اینکه در حوزه امور بین الملل تلاش شد که با کشور‌های همسایه و ۹ شهر خواهرخوانده ارتباط منسجم برقرار شود، اظهار کرد: سعی می‌کنیم با برگزاری هفته‌های فرهنگی و یا روز تبریز در این شهر یا شهر‌های مقصد ظرفیت‌های گردشگری کهن‌شهر تبریز معرفی شود.

وی ادامه داد: سفرای کشور‌های مختلف در چهار ماه گذشته مثل اتریش و نروژ در تبریز حضور یافتند و غیر از مبحث تبریز ۲۰۱۸ مسائل مختلف روابط مشترک و انعقاد پروتکل‌های خواهرخواندگی بطور جدی بحث شد.

حاجی‌زاده گفت: به غیر از این شهر‌ها ۱۰ پیشنهاد جدید عقد قرارداد خواهرخواندگی داریم، که برای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری این شهر در خارج از کشور کمک خواهد کرد.

حاجی زاده اظهار کرد: تلاش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز بر این است که از ظرفیت‌های ملی، بین المللی و ظرفیت رسانه ها، فضاسازی و تبلیغات محیطی و رسانه‌های دیداری و شنیداری و تصویری برای معرفی تبریز به عنوان شهر گردشگرپذیر در سال‌های آینده استفاده شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده، توسط اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کلانشهر تبریز، برای معرفی این کلانشهر به حضور تبریز و شهرداری تبریز در چند نمایشگاه طی ۴ ماه گذشته از جمله نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران و امیت استانبول، چند نشست بین المللی زیر نظر سازمان بین المللی UCLG، گفت: همه این کار‌های بین المللی در ماه‌های آتی نیز ادامه خواهد یافت و برگزاری هفته‌های فرهنگی بخصوص در شهر‌های گنجه و باکو انجام می‌شود.

حاجی‌زاده اضافه کرد: تاکید شهردار تبریز بر حضور و مشارکت مردم در جشن‌های تبریز ۲۰۱۸ است و در این مورد بعد از ایام ماه مبارک رمضان به اتفاقات خوبی شاهد خواهیم بود. 

انتهای پیام/ش

تاکید شهردار تبریز بر حضور و مشارکت مردم در جشن‌های تبریز ۲۰۱۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.