افزایش سه هزار هکتاری باغات چهارمحال و بختیاری

سه هزار هکتار به باغات استان چهارمحال و بختیاری افزوده شد.

افزایش سه هزار هکتاری باغات چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال سه هزار هکتار از اراضی مستعد در شهرستان‌های مختلف، به سطح باغات استان افزوده شد.

ابراهیم شیرانی افزود: این میزان افزایش سطح باغات در قالب کشت انگور، بادام، گیاهان دارویی و گل محمدی به صورت دیم می‎باشد.

وی، هدف اصلی اجرای طرح توسعه باغات استان را آبخوان داری، جلوگیری از فرسایش خاک، اشتغالزایی و افزایش درآمد در مناطق روستایی بیان کرد.

شیرانی همچنین با اشاره به اختصاص بخش عمده‌ باغات کم آب بر استان به کشت انگور دیم افزود: امسال در ۱۵۰ هکتار از زمین‌های باغی شهرستان کیار و اردل، ارقام انگور یاقوتی کشت شد.

وی از اجرای طرح آبیاری نوین قطره‌ای در ۱۷ هزار هکتار از باغات استان هم خبر داد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه، تمامی باغات استان به این طرح تجهیز می‌شوند.

مدیر امور باغبانی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر وسعت باغ‌های مثمر استان ۳۸ هزار هکتار و ۳۰ درصد آن قدیمی و نیازمند احیا و اصلاح است.

شیرانی، میزان برداشت محصول از باغات استان در سال زراعی گذشته را ۱۸۲ هزار تن اعلام و اضافه کرد: در صورت اصلاح و احیای باغات قدیمی و کم بازده، برداشت محصول تا ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی، تغییر اقلیم و پدیده خشکسالی در چند سال گذشته را تهدیدی برای باغات چهارمحال و بختیاری بیان کرد و یادآور شد: در همین راستا،  پیوندی کردن و اصلاح درختان میوه زود گل به دیر گل در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/خ

برداشت ۱۸۲ هزار تن محصول باغی

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، باغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار