آغاز به کار «رادیو شریعت» طالبان در غزنی

در حالیکه برای نخستین بار پس از سرنگونی طالبان٬ رادیو شریعت این گروه در داخل شهر غزنی نشراتش را آغاز کرده است٬ نهادهای امنیتی این ولایت هنوز نتوانسته محل دقیق نشرات آن را پیدا کنند.

آغاز به کار «رادیو شریعت» طالبان در شهر غزنیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در حالیکه برای نخستین بار پس از سرنگونی طالبان٬ رادیو شریعت این گروه در داخل شهر غزنی نشراتش را آغاز کرده است٬ نهادهای امنیتی این ولایت هنوز نتوانسته محل دقیق نشرات آن را پیدا کنند.

عارف نوری٬ سخنگوی والی غزنی گفت که رادیو شریعت طالبان از ده سال به این طرف در این ولایت نشرات نامنظم داشته و این موضوعی جدید نیست.

وی افزود: رادیو شریعت از داخل یک موتر به صورت مقطعی و نامنظم به زبان پشتو نشرات دارد و اکثرا آمارهای زخمی و کشته شدگان طالبان را به نشر می‌رساند.

نوری بیان داشت: طبق معلومات استخباراتی ما این رادیو در داخل یک موتر جاسازی شده و از ولایت‌های همجوار٬ گاهی هم از مرزهای پاکستان نشرات دارد که مسئولین امنیتی هنوز نتوانسته‌اند محل دقیق نشرات این رادیو را پیدا کنند.

اما عبدالجامع جامع٬ رئیس شورای ولایتی غزنی گفت: رادیوی شریعت روی موج ۹۹٫۲ به تازگی نشرات خود را آغاز کرده و بیشتر ترانه‌هایی در وصف انتحارکنندگان و جنگجویان طالبان پخش می‌کند.

جامع افزود: رادیو شریعت بیشتر شعارهای ضد حکومتی را به نشر می‌رساند که موجب تضعیف روحیه نیروهای امنیتی و افزایش نگرانی در بین مردم غزنی شده است.

آقای جامع تاکید کرد که رادیو شریعت از داخل شهر غزنی نشرات دارد که با آنتن‌های ضعیف و عادی با کیفیت بالا قابل دریافت است٬ اما به دلیل وضعیت بد امنیتی در غزنی، نیروهای امنیتی هنوز نتوانسته اند محل نشرات آن را پیدا کنند.

غزنی یکی از ولایت‌های ناامن افغانستان است که طالبان حضور گسترده‌ای در این ولایت دارد. هم اکنون برخی از ولسوالی‌های این ولایت در کنترل طالبان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار