اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی درکرمان

جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان پس از چهارروز به کار خود پایان داد.

اختتامیه جشنواره موسیقی نواحی درکرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، شب گذشته نوازندگان آوا‌های نواحی ایران گردهم آمدند و درآئین اختتامیه ساز‌های خود را یکبار دیگر کوک کردند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئیین اختتامیه یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور گفت::موسیقی نواحی نشانگر سنت‌های اقوام مختلف ایران در قالب آوا‌ها ست.

حسینی گفت:آینده از آن ملتی است که هنر خویش را بشناسند و به آن ارزش قائل شوند.

وی افزود:موسیقی نواحی در ساماندهی رویداد ها‌ی فرهنگی جایگاه ویژه‌ای دارد و در این راستا و در مسیر اجرای جشنواره‌های مختلفی که تا کنون داشته و به اجرا در آمده اند بایستی به جایگاه شایسته و ارزشمند خود برسد.

ملانوری معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمان نیز در این آیین گفت:استان کرمان با دارا بودن استعداد‌های بیشمارو ظرفیت‌های مختلف بایستی به تمام کشو رمعرفی شود.

وی افزود:نام کرمان با موسیقی نواحی عجین شده و این افتخارات بایستی به صورت کلی معرفی شود.

ملانوری با عنایت به اینکه استان کرمان چندمین بار میزبان این رویداد ملی و فرهنگی است گفت:بایستی دبیرخانه دائمی این جشنواره در کرمان راه اندازی شود.

وی خواستار انتقال اصالت‌های هنر از طریق موسیقی شد.

علیزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز دراین آئیین گفت:کرمان برای چندین سال متوالی امسال نیز میزبان یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور بود.

وی افزود: در این دوره ۲۰۰ نفر شرکت کننده از ۲۱ استان در قالب ۴۵ گروه حضور داشتند.

وی گفت:علاوه بر اجرای موسیقی در مرکز استان به طور همزمان در ۱۱ شهر استان نیز آوای محلی نواحی ایران نواخته شد.

علیزاده گفت: نمایشگاه‌های جنبی، تولیدات فاخر موسیقی سنتی، کتاب و نقاره‌ها از مهمترین برنامه‌های جنبی این جشنواره بود.

وی با اشاره به احیاء سنت نقاره نوازی در کرمان بعد از گذشت ۱۰۰ سال گفت:راه اندازی مجدد این نوا د.ربازار کرمان همزمان با جشنواره اقدامی ارزشمند و ماندگاربود.

صدری دبیر جشنواره یازدهم نیز در این آیین حضورشرکت کنندگان را دراین جشنواره بسیار ارزشمند دانست و افزود:حضور جوانان و آثار بسیار با کیفیت و فاخر یکی از نقاط قوت این جشنواره بود.

وی گفت:شرکت موسیقی دانان و اساتید و پیشکسوتان به همراه جوانان د. راین دوره نشان داد که موسیقی حیات دارد و این حیات سبب انتقال آن به نسل ها‌ی بعد خواهد شد.

اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی کشور شب گذشته در محل سالن خواجه نصیرکرمان وبا اجرای گروه‌های مختلف از استان‌های کشور وبا تقدیر از برگزیدگان و اهدای جوایز برگزار شد.
د رآئین اختتامیه همچنین از علیدوست فلاحتی از لرستان به عنوان هنرمند پیشکسوت شرکت کننده درجشنواره یازدهم با هفتاد سال سابقه درعرصه موسیقی و حسن عیسی پوربا یازده سال سابقه از سیرجان به عنوان جوانترین هنرمند شرکت کننده در جشنواره یازدهم با اهداءلوح سپاس تجلیل شد.

در این آیین پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خطاب به جشنواره یازدهم قرائت شد.

انتهای پیام/ح

پایان کارموسیقی نواحی در ایستگاه یازدهم ،کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار