موسوی لاری در کنگره جوانان ایران اسلامی:

ضعف‌های جدی در عملکرد برخی مدیران دولتی وجود دارد

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: ضعف‌های جدی در عملکرد برخی مدیران وجود دارد که احزاب باید آنان را پاسخگو کند.

احزاب باید مدیران را نسبت به عملکرد و وعده هایشان پاسخگو کنندبه گزارش خبرنگار احزاب  و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالواحد موسوی لاری عضو هیئت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در نهمین کنگره حزب جوانان ایران اسلامی که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: حرکت تشکیلاتی تجربه امروز بشر است و نمی توانیم آن را نفی کنیم.

وی ادامه داد: حرکت در چارچوب تشکیلاتی متعلق به یک سرزمین خاص نیست بلکه در همه کشورها این موضوع امری پذیرفته است که انسان ها باید سرنوشت خود حاکم باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان تصریح کرد: حزب و تشکل نهادی مدنی واسطه است که قدرت متکثر متعلق به تک تک آحاد جامعه را به مجموعه ای برای اداره جامعه که در راس است، منتقل می کند.

موسوی لاری با بیان اینکه قدرت متعلق به مردم است، اظهار کرد: احزاب واسطه بین اداره کنندگان جامعه و مردم هستند. مدیران جامعه از مردم اختیاراتی دریافت می کنند و مسئولیت هایی روی دوش آنان گذاشته می شود و واسطه انتقال این اختیارات احزاب هستند.

وی اضافه کرد: احزاب زمانی که مسئولیت ها را از مردم به مدیران منتقل می کنند، کارشان تمام نمی شود بلکه باید مطالبه گری کنند که آیا این قدرت را برای حل مشکلات مردم استفاده می کنند یا نه.

وزیر کشور دولت اصلاحات ادامه داد: اگر به سمتی برویم که مسئولان اختیار می گیرند اما مسئولیت نپذیرند در وهله اول مقصر آن مدیر است و در وهله بعدی هم مقصر آن تشکل است که حمایت کرده است.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان بیان کرد: احزاب و تشکل های سیاسی همانگونه که در انتقال قدرت موثر اند در نقد قدرت هم باید موثر باشند.

وی با بیان اینکه نقش احزاب پاسخگو کردن مدیران هم است، افزود: احزاب باید در انتقال قدرت و مطالبه از صاحبان قدرت حضوری پر رنگ و فعال داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ادامه داد: احزاب باید استانداردهایی برای خود داشته باشند یک رکن این استاندارها قوانین کشور است.

موسوی لاری تصریح کرد: احزاب اگر جایگاه خود را به خوبی بشناسند، باید در استاندارد سازی ها هم موثر باشند؛ مگر می شود قانونی در مورد احزاب وضع شود اما آنان نقشی نداشته باشند.

وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه حضور احزاب در قوانینی که به حوزه حقوق اساسی مردم مربوط است باید چشم گیر باشد، گفت: همواره طرفدار فعالیت احزاب با رعایت استاندارها و توانمند سازی آنان بوده و هستم.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ادامه داد: اگر یک حزب قدرتمندی اصولگرا و یک حزب قدرتمند اصلاح طلب داشتیم خیلی بهتر بود اما متاسفانه تا رسیدن به آن جایگاه هنوز فاصله داریم.

وزیر کشور دولت اصلاحات تصریح کرد: رکن اول فعالیت سیاسی ما این است که خود را قالب احزاب سامان دهیم و رکن دوم حرکت در قالب جبهه است یعنی چاره ای جز حرکت به صورت جبهه ای نداریم.

موسوی لاری با بیان اینکه وقتی تعداد زیادی حزب اصلاح طلب داریم اگر هر کدام از اینها به منیت خود توجه کنند فرصتی برای رسیدن به آرمان ها باقی نمی ماند، اضافه کرد: از سال های خیر تجربه های خوبی کسب کردیم و باید آنها را به کار بگیریم.

وزیر کشور دولت اصلاحات تاکید کرد: آن کیمیایی که توانست ما را موفق کند، وحدت و انسجام بود و این سرمایه با تجربیاتی از 92 و 96 روبروی ماست.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: اگر راهی غیر از حرکت جبهه ای وجود دارد که بتواند تضمین کننده تحقق آرمان ها باشد، آن را ارائه کنید.

وی افزود: برگزاری کنگره های احزاب برای استاندارسازی با قانون جدید احزاب است و علاوه بر این باید این کنگره ها پیام حرکت در قالب جبهه ای را دنبال می‌کنند.

موسوی لاری در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی مدیران، گفت: آقای روحانی قبل از ائتلاف اصلاح‌طلبان 6 درصد رای بیشتر نداشت. وقتی که اصلاح طلبان از روحانی حمایت کردند و عارف هم کنار رفت، آرای روحانی به 52 درصد رسید.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها معجزه اتفاق افتاد و برای اولین بار شورای شهر کلان شهرها در اختیار اصلاح طلبان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: همه قبول داریم که ضعف های جدی در رفتار دولتمردان وجود دارد و روحانی باید به وعده هایش عمل می‌کرد. متاسفانه رئیس جمهور بخشی از وعده هایش را فراموش کرد و به دنبال اجرایش نرفت.

وزیر کشور دولت اصلاحات تصریح کرد: آقای روحانی در چینش نیروها و ترکیب کابینه مرکزی و منطقه‌ای(استاندارن) آنگونه که باید و شاید به مطالبات مردم پاسخ نداد.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان بیان کرد: ما معتقدم حمایت از روحانی در آن زمان آگاهانه ترین تصمیم بود و از آن پشیمان نیستیم.

موسوی لاری با اشاره به اینکه نقش اصلی که نظارتی بوده باقی مانده است، ادامه داد: باید مطالبه‌گری از دولت داشته باشیم. کم کاری‌های خودمان هم نیز در این زمینه موثر است. آنان کوتاهی کردند ما هم با سکوت‌مان آن کوتاهی را تایید کردیم لذا باید مطالبات مردم را دنبال کنیم. اگر مطالبات مردم را نگوییم، حتما در مسیر کوتاهی برخی مدیران سهیم هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
همش کار این دهه شصتی هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
باید نظارت بیشتر شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
دمت گرم اج آقا حرف دل مارو زدی
آخرین اخبار